Egoboost Magazine #1

Först ut bland mina tidningar är Egoboost Magazines allra första nummer. Det kom i och för sig ut i April, men för inte så länge sedan fick jag andra numret så den tänkte jag skriva om om någon dag. Jag tycker att det hade varit lite dumt att skriva om tvåan innan jag läst tidningens allra första nummer när jag har den här hemma.
För er som missat denna tidning så är det Isabella Löwengrip, Blondinbella, som är chefredaktör. De säger själva att tidningen är till för att inspirera och få unga kvinnor att våga göra karriär. När jag fick tidningen i handen imponerades jag över antalet sidor. Det är verkligen ett tjockt magasin och inte bara en tunn liten tidning. Tyvärr var mitt första intryck att oj, vad mycket reklam det är! När jag sedan satte mig ner och läste den från pärm till pärm visade det sig finnas många guldkorn i tidningen och visst, reklamen är en stor del, men artiklarna gör att jag inte bryr mig om det lika mycket längre.
Tidningens 5 höjdpunkter:
- Så blir du ett proffs på att nätverka - 5 snabba tips
- Egoboost Magazines 10 kärleksbudord
- Ledaren av Isabella - "Vi måste våga!"
- Dejtingsidorna med Hannes Hervieu
- Recepten, mest för att det var oväntat och för att till och med de passar in i tidningen. Jag som följt Isabellas blogg i flera år misstänker att hon har fingret med i spelet när det gäller chokladkakan.
Jag är oerhört positivt överraskad av denna tidning och tror att den kommer vara till stor hjälp för många unga människor. Jag kände på en gång att jag blivit både inspirerad och motiverad av den. Tänk om en tidning som denna kommit ut när jag var 15-16 år, eller kanske till och med 19-20 år. Vilken hjälp den hade kunnat vara inom många områden. Kan starkt rekommendera den! Den hade fått 5/5 om de 176 sidorna hade bjudit på ännu mer artiklar och en aning mindre reklamsidor att bläddra igenom. Tidningen kostar trots allt 55 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!