Priest

Igår kväll satte jag och Joakim oss i hemmabiorummet. Han hade två gånger sett filmen Priest och ville nu se den för tredje gången med mig. Det borde betyda att den är helt fantastisk tänkte jag då. Filmen handlar om Warrior Priest som tidigare kämpat i ett stort vampyrkrig. Nu lever han i en inhägnad stad som styrs av The Church som får alla att avlägga löften om att alltid tjäna kyrkan för att på så sätt tjäna Gud. Priest måste bryta mot sina löften när hans niece kidnappas av vampyrerna och han måste rädda henne. Detta leder till att han själv bli jagad av andra Priests för att föras tillbaka till The Church. På jakten efter vampyrerna får han sällskap av flickans pojkvän och en prästinna.
Filmen är fylld av häftiga effekter och framställer vampyrerna på ett helt annat sätt än vad man är van att se. Karaktärerna är också otroligt skickliga med sina vapen och flyger fram genom luften och gör allt precis rätt. Otroligt overkligt alltsammans men det ska det ju vara när det handlar om vampyrer. Jag tyckte att filmen var otroligt spännande och bra. Ett minus får den ändå bara för att jag är trött på filmer som måste få en uppföljare. Snälla, avsluta filmerna någon gång efter en film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!