Dagens lucka: 11

DAGENS BOK


Elsas mode & Elsas värld av Sofi Fahrman

Sofi Fahrmans böcker om Elsa som flyttar till Stockholm, startar en modeblogg och börjar festa med eliten på Stureplan, är helt fantastiska chic-lit enligt mig! Böckerna är lättlästa och underhållande, även om Elsa vissa gånger känns som en naiv ung tjej som jag bara irriterar mig på. Just nu går jag och väntar på att den tredje delen, Elsas hemlighet, ska släppas i pocket. Jag tycker att den andra boken i serien var bättre än den första och nu har jag höga förväntningar på trean.

Bokserien har nu också börjat visas som tv-serie på webben. Har faktiskt bara sett första avsnittet och blev otroligt besviken så jag har inte ens sett fortsättningen, men tänkte ge den en chans till när jag har tid. Om ni ändå är intresserade så finns avsnitten här.

DAGENS FILM

Skönheten och Odjuret

Då är det dags för första Disney-filmen. Kan avslöja att det kommer komma ytterligare en lite längre upp på listan. Egentligen har jag flera som jag vill ha med, men det får bli en annan gång! Den här filmen tror jag inte behöver någon introduktion, men jag kan säga att jag alltid har tyckt om den här berättelsen. Den är vacker, mörk, fin och sorglig på en och samma gång. Minns att jag tyckte den var riktigt otäck när jag var mindre när vargarna kom och pappan fick fly till slottet! Har gjort ett par tester om vilken disneyprinsessa man själv är mest lik och jag får alltid upp Belle som svar. Kan det vara intresset för böcker eller att vi är brunetter? Undra vad de baserar det på... :)

DAGENS ARTIST

Natalie Imbruglia - Torn

I slutet av -90 talet satt jag varje måndag kväll redo med ett tomt VHS-band för att spela in de musikvideor som var med på Voxpop och som jag tyckte om. En av de låtar jag minns allra bäst från denna period är Natalie Imbruglias Torn. Tyckte låten var otroligt härlig och på något sätt gillade jag verkligen musikvideon. Av de låtar som jag gillade under den perioden är det inte många som jag gillar lika mycket idag som då. Torn är en av de låtar som har fått hänga kvar och då ska hon självklart få vara med på listan. Hörde dessutom låten på radion igår när jag var ute och körde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!