Dagens lucka: 13

DAGENS BOK


En julsaga av Charles Dickens

Den här boken skrev jag om för bara två dagar sedan så tycker det är onödigt att skriva igen. Tryck här för att komma direkt till det inlägget. Nu när det är jul tycker jag absolut att den här boken ska få vara med på listan!

DAGENS FILM

Sjätte sinnet

Det här är en film som jag blev helt förälskad i efter att ha sett den hemma i vår lilla biograf. Spänningen finns där från början och jag tycker det är riktigt spännande med allt som har med livet efter döden att göra. Filmen handlar om 9-åriga Cole som ser de som är döda. De kommer till honom för att berätta något, vilket Cole inte förstår från början. Han är bara rädd. Barnpsykologen Malcolm får i uppdrag att hjälpa Cole komma ifrån sina mardrömmar. Detta fall liknar ett av Malcolms tidigare fall som han misslyckats med och därför är han nu extra angelägen om att kunna hjälpa Cole.

DAGENS ARTIST

Duffy - Warwick Avenue

Från första tonen Duffy tog i Mercy blev jag helt till mig när jag hörde den på radio första gången. Hennes röst är ganska ovanlig och helt fantastisk och tillsammans med stilen på låtarna blir det otroligt bra. Längtar efter att få höra mycket mer av Duffy i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!