Dagens lucka: 14

Nu kommer i alla fall gårdagens lucka då jag har skrivit klart det mesta på uppsatsen inför inlämningen efter lunch!
DAGENS BOK


Niceville av Kathryn Stockett

Det här är en av de bästa böckerna jag någonsin läst! Läste den så sent som för en månad sedan och har skrivit om den på bloggen så jag länkar till det inlägget istället för att jag ska skriva allting en gång till. Här hittar ni länken.
DAGENS FILM


Edward Scissorhands

Det här måste vara en av världens vackraste filmer! Tim Burton lyckas nästan alltid med att göra mästerverk och när det är tillsammans med Johnny Depp kan det inte bli annat än bra! Både musiken, scenerna och historien i denna film medverkar till att göra den till den otroligt fina film den är och jag kan inte få nog av den!

För er som inte har sett den så handlar den lite kort och gott om Edward Scissorhands. Han har blivit skapad av en gammal (galen?) uppfinnare som dog innan han hann göra Edward helt färdig så han saknar händer. Istället har han saxar, som egentligen bara skulle vara provisoriska. I flera år har han hållt sig gömd i slottet där han skapades, men en dag kommer det en sminkförsäljare dit och hittar honom och hon tar honom med sig hem. Allt fungerar bra till en början då Edward får använda sina saxar till att klippa både frisyrer, hundar, buskar och göra isskulpturer. Men tyvärr är Edward lite för snäll och ställer upp på saker som förstör för honom så att alla helt plötsligt vänder sig mot honom. Den här filmen är ett måste att se!

DAGENS ARTIST


Rihanna - S&M

Jag gillar Rihanna av någon anledning. Hon har en härlig stil och hennes låtar är härliga att lyssna på. Den här låten har en härlig rytm, men texten är ju lite galen. Det förstärks inte minst av den här musikvideon som är...ja, galen! Men men, det kan vara kul med lite sånt också i kalendern haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!