Dagens lucka: 24

Då är vi framme vid denna kalenders sista lucka och jag har ju hela tiden sagt att jag har så svårt att säga vilken som är bättre än en annan och att det därför inte har varit någon speciell ordning på kalendern, bara att ju högre upp i kalendern vi kommer, desto mer tycker jag om de jag tipsar om. I sista luckan går jag emot det och kommer att nämna mina absoluta favoriter i de tre kategorierna!

Tack för att ni läst min kalender, har varit riktigt skoj! Har många, många fler kvinnliga artister på min lista med bra låtar så jag har beslutat mig för att det kommer bli en veckans artist framöver tills jag tipsat om dem alla. Kanske även veckan bok och veckans film om det finns önskemål om det! :)

DAGENS BOK
Om änglar kunde tala av Torgny Wirén

Nu är det nog många som reagerar och undrar vad det här är för bok. Det är min absoluta favorit som är den bok som jag har läst allra flest gånger (ca 5-6 gånger än så länge). Boken är skriven av en skolpräst från Jönköping och handlar om Frank som är läkarstudent och söker meningen med livet. Vi får följa honom under vägen till vuxenlivet då han skaffar familj och åker iväg som voluntär för att arbeta som läkare och får möta flera av livets motgångar.

Upptäckte precis att jag köpte boken när jag var på Gullbrannafestivalen i Halmstad 7/7 -01, 10,5 år sedan! Helt otroligt vad fort tiden går! 2/2 -02 fick jag en liten hälsning i min bok från Torgny Wirén när jag träffade honom på en ungdomsträff i Växjö. Är så glad att jag hade boken med mig i väskan då och att vår egen präst följde med mig fram! Så här skrev Torgny i min bok:
Jag känner ofta att jag har en ängel som följer mig, vilket jag känt i många år. Tojje har rätt tror jag :)

DAGENS FILM

Forrest Gump

Det kanske inte är så oväntat att Forrest Gump ligger på första platsen i mitt hjärta, inte om ni ser citatet högst upp på bloggen! Forrest Gump är en fin, sorglig, underhållande, spännande och alldeles underbar film! Att få följa honom genom hela hans liv och se allt som han råkar ut för är fascinerande. Lite i stil med Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann om jag tänker efter. Tom Hanks är fantastisk i rollen som Forrest och filmen är absolut värd alla sina priser. Undrar om någon film någonsin kommer ta sig förbi den och sno första platsen?!

DAGENS ARTIST

Norah Jones - Sunrise

Om det finns en artist som jag aldrig tröttnar på så är det Norah Jones! Hennes röst och stil är helt i min smak och det finns inget mer avslappnande än att bädda ner sig i soffan och lyssna på någon av hennes skivor. Helt fantastisk tjej och denna låt är en av mina absoluta favoriter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!