The Haunting in Connecticut

I kväll har jag sett en otroligt obehaglig film! Filmen börjar med att man får se fotografier på döda människor, vilket jag tycker är fruktansvärt äckligt! (Min farfar har faktiskt ett par album hemma på gamla släktingar som fotograferats när de dött...) Sedan visades texten "based on a true story". Jag älskar verklighetsbaserade filmer och böcker, men inte när det gäller skräckgenren!
Filmen handlar om familjen Campbell som flyttar till ett gammalt hus i Connecticut för att vara nära sjukhuset där deras son behandlas för sin cancer. Tidigt upptäcker Matt, den cancersjuke sonen, att huset är hemsökt och skräcken börjar. Huset har tidigare varit en begravningsbyrå som haft mycket speciellt metoder för sig och sonen till den tidigare ägaren var ett medium och har nu kommit tillbaka för att öppna portar till den mörka sidan.
Under hela filmen sitter jag på helspänn och flera gånger håller jag på att flyga i taket och fick i många scener sitta och kisa för att vara beredd på att blunda. Den var otroligt bra i början tycker jag, men mot slutet blev den lite för mycket. Jag har otroligt svårt att tro på att detta är en verklighetsbaserad historia, men det kanske bara är ett knep för att den ska bli ännu obehagligare. Filmer får betyget:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!