Bilder från Karibienresan!

Tror att ni är några som väntar på bilder från resan och tänkte dela med mig av det nu. Varning för massvis med bilder ;)
Första natten i Florida bodde vi på Radisson Resort at the port utanför Orlando i Port Canaveral. Här är poolen som vi solade och drack goda drinkar vid tills båten skulle gå.
Båten som låg bredvid våran vill jag åka med nästa gång! Disney Dream! Som gjord för mig ju!
Ombord på båten. Här är shoppinggatan på däck 5.
Jag och mamma firar semestern med champagne
De hade en klättervägg som älsklingen testade på en gång
Soligt och härligt på Haiti
Vi gjorde två utflykter på Haiti. En historisk vandring och en båttur när vi åkte rakt ut i havet och stannade till på ett ställe där det var grunt (!) mitt i havet så alla fick hoppa av och gå runt och bada. Coolt att det kan vara grunt mitt ute i havet!
Vi ska precis lägga till i Jamaica som den andra båten. Huset blev omringat av gigantiska båtar och det såg så overkligt ut!
Ville åkt den här piratbåten men det blev tyvärr inte så. Nästa gång kanske.
På Jamaica åkte hjärtat och hans mamma iväg och simmade med delfiner medans jag och min mamma hade en mysig dag själva. Får nog prova på det där jag med nästa gång, men är lite rädd för vatten så denna resan avstod jag och valde bara vattenutflykt på Grand Cayman.
Ett av de tre poolområderna på båten. Här var det mest barn som sprang runt på dagarna.
På Grand Cayman skulle vi testa på att dyka. Det gick inte så bra för mig, kom inte längre än till poolen så de andra fick dyka själva medan jag satt i solen och väntade. Nästa gång går det förhoppningsvis bättre!
Fartygen låg på rad. Grand Cayman är känt för att vara en bra plats att dyka på. Längst fram på båtarna är det ca 20 m djupt så alla fick åka federline båt in till hamnen. I baken på båtarna är det däremot 1500 m djupt så det ska vara grymma dykväggar!
Det blev många, många drinkar på resan. Förutom Pina Colada så blev detta en favorit! Så kallt och gott och underbart med choklad!
I Mexico, som var sista landet vi besökte, gjorde vi en utflykt hem till Maya-folkets ättlingar. Det var intressant och se hur de lever. Otroligt vackra dräkter hade de!
Kolla fjäderdräkten!
På vägen tillbaka till hamnen stannade vi till vid en fin strand. Där hade vi kunnat stanna mycket längre!
En av matsalarna på båten. Här åt vi trerätters varje kväll och servitörerna hade underhållning för oss en gång varje kväll.
En dag hade de festlunch på shoppinggatan. Då visade en av kockarna hur han gjorde alla fina skulpturer som stod i matsalen varje dag. Den till vänster är gjord av vattenmelon och änglarna är gjorda av ost! Helt galet att man kan göra så fina saker!
Fanns också otroligt vackra isskulpturer!
En dag åt vi på Johnny Rockets. Vi tackade nej till både påfyllning av strips, lökringar och cola och även nej till desserten, vilket personalen tyckte var jättekonstigt, och ändå rullade vi därifrån och var tvugna att vila efteråt! Amerikanarna är helt galna när det gäller mat!
Mamma har precis gjort en fejktatuering som håller i 3-7 dagar. Hon lyckades lura ganska många här hemma. Riktigt skoj :)
Nu är kryssningen slut och vi hade en dag i Orlando innan planet gick hemåt. Vi gjorde ett besök på Disney Downtown och jag var som ett litet barn på julafton!
De hade byggt upp de sju små dvärgarna vid gruvan i lego.
Snövit och Toker fanns naturligtvis också där.
Åh, så mycket smaskigt det fanns i den här butiken!
Min absoluta favoritfilm är Forrest Gump och jag hittade Jenny-båten från filmen utanför Planet Hollywood. Min lycka var om möjligt ännu större än att bara vara i Disney-området!
Satte oss ner i solen och älsklingen drack irländsk cider och jag och mammorna valde Baileysdrink. Mycket härligt!
Jag hittade min älskade Musse och lyckan var total!
Julskyltningen är verkligen vacker i USA!
Jag vill åka till USA nästa vinter igen och bara njuta av julskyltningen!
Okej, jag bjuder på den här haha :)
De hade ett ställe där barnen kunde bli prinsar och prinsessor. Så otroligt söta blev de! Sedan skulle alla barnen köa till tomten. Det var en otroligt fin tomte måste jag säga! Synd att det inte var en Mussetomte, då hade jag också köat jättelänge för att få sitta i knät ;)
Tillbaka på flygplatsen hittade jag även Snövit. Hela Orlando är fyllt med Disney! Kanske skulle flytta dit någon period i framtiden? Måste i alla fall åka tillbaka och gå till Disney World. Min stora dröm ju, men denna resan fanns det inte tillräckligt med tid för det tyvärr.
Sista natten bodde vi på Hyatt Hotel på flygplatsen. Otroligt smidigt, då var det bara att ta hissen ner och checka in på morgonen.
Har tagit 450 bilder men tänkte att det nog räcker med att visa er dessa haha :) Det har i alla fall varit en fantastisk resa och jag kan verkligen rekommendera er att åka på kryssning med Royal Carribean. Åker gärna snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!