Varsel

Oktober månads bok i bokcirekeln Bokmalen var Varsel. När jag först såg detta hade jag ingen aning om vad det var för bok. När jag sen såg att den var skriven av Stephen King tänkte jag att den har jag inte hört talas om innan. När jag sen läste om den visade det sig att Varsel är den svenska översättningen på The Shining. Jag älskar filmen med Jack Nicholson så såg verkligen fram emot att läsa boken.
Måste säga att jag blev otroligt besviken! Handlingen är det inget fel på, det är både otäckt och spännande. Däremot höll jag på att bli galen på språket. Meningarna avbröts hela tiden med andra tankar eller skrik, som kunde vara upp till en sida, och sedan kom man knappt ihåg vad som hade hänt innan avbrottet. Otroligt störande och förstörde faktiskt hela läsningen. Det hjälpte inte heller att handlingen bytte mellan de tre huvudpersonerna hela tiden och att man vissa stunder inte visste vems perspektiv man läste om. Jag har läst två andra böcker av Stephen King tidigare och tycker att han är otroligt duktig, men den här boken blev jag som sagt besviken på. En av de få gånger jag gillar filmen mer än boken, och det roliga är att Stephen King själv inte gillar filmen alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!