Hur är jag som läsare?

Hittade en rolig lista på Enligt Os blogg. Fick tänka efter hur jag är när jag läser, vilket var intressant faktskt. Sen skiljer det ju lite från bok till bok också naturligtvis. Om det till exempel är en bok som jag verkligen inte tycker om, måste jag ändå läsa klart den för annars känner jag mig dum mot författaren. Den kan ju faktiskt ta sig mot slutet. Vet att det är lite dumt att tänka så, men det gör jag. I alla fall så hoppar jag över vissa stycken och skummar en hel del om jag inte gillar boken. Men är det en bok jag tycker om så är det som jag har svarat här nedan. Svara gärna själv på listan och säg till sen så att jag kan läsa era svar.

snabb långsam

läser alla ord skummar en del

gillar långa beskrivningar hoppar över det som inte för historien framåt

kommer ihåg detaljer kommer ihåg i stora drag

undviker tjocka böcker läser gärna tegelstenar

tycker om tunna böcker tycker att tunna böcker ofta saknar något

idealboken är på mindre än 400 sidor idealboken är på mer än 400 sidor

tjuvkikar på slutet läser aldrig slutet förrän boken är just slut

väljer efter omslag skiter fullständigt i ytan

läser baksidetexter undviker baksidetexter

väljer boken efter rekommendation vill helst välja själv

rekommenderar ofta böcker till andra rekommenderar sällan böcker

hör det jag läser i huvudet hör aldrig det jag läser

gillar ljudböcker gillar inte ljudböcker

läser främst böcker i en genre gillar att variera min läsning

läser alltid på svenska läser på flera språk

är bra på att komma ihåg böcker jag läst glömmer lätt bort både titlar och författare

skriver upp det jag läser skriver inte upp det jag läser

läser varje dag läser mer sällan

tycker att läsning är avslappnande tycker att läsning är ansträngande

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!