Läst 1:a kvartalet 2011

Trillade över en blogg för några dagar sedan, Pocketlover hette den. Jag som älskar att läsa tycker alltid att det är kul med lite bokbloggar där man kan få lite tips. Hur som helst så hittade jag en rolig kvartalsrapport om vad hon hittills har läst i år. Denna har hon i sin tur hittat hos Bokbabbel. Tyckte att det var en rolig idé så tänkte göra min egen kvartalsrapport. Dels kanske ni får lite boktips, och dels kan ni ju följa mig för att se om jag kommer klara mitt stående nyårslöfte!

Läst första kvartalet 2011:
Sara Kadefors - Borta bäst
Becca Fitzpatrick - Hush, hush
Richelle Mead - Blood Promise
Richelle Mead - Spirit Bound
Richelle Mead - Last sacrifice

Totalt läst: 5
Antal sidor: ca 2300

Antal böcker på engelska: 4
Antal novellsamlingar: 0
Antal ungdomsböcker: 4
Antal faktaböcker: 0
Antal biografier: 0
Antal deckare: 0
Antal skräck: 0
Antal tyngre böcker: 0
Antal "klassiker": 0
Antal böcker med övernaturliga inslag: 4

Författarnationaliteter: svenskt 1, amerikanskt 4

Kvartalets bästa: Blood Promise, fjärde boken i Vampire Academy-serien
Kvartalets sämsta: Borta bäst
Kvartalets överraskning: De vändningar som skedde i Vampire Academy från den fjärde boken och framåt
Kvartalets besvikelse: Att Borta bäst, som fått så bra betyg var en bok som jag bara ville sluta läsa
Kvartalets senast påbörjade men inte än utlästa: Never let me go av Kazuo Ishiguro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!