Läst 2009

Dessa böcker läste jag under 2009. De står i den ordningen jag läste dem med den första överst.

Stephenie Meyer - Om jag kunde drömma
Stephenie Meyer - När jag hör din röst
Stephenie Meyer - Ljudet av ditt hjärta
Stephenie Meyer - Så länge vi båda andas
Paul Auster - Stad av glas
Cora Sandel - Alberte
Franz Kafka - Förvandlingen
Theodor Kallifatides - Utlänningar
Chris Anderson - Long Tail
Philip Pullman - Bärnstenskikaren
Khaled Hosseini - Flyga drake
Martin Svensson - Mitt namn är Elton Svensson
Magdalena Graaf - Det ska bli ett sant nöje att döda dig
Linda Skugge - Ett tal till min systers bröllop
Carolina Gynning - Ego Girl
Sophie Kinsella - En shopaholics bekännelser
Marian Keyes - Sista chansen
John Ayvide Lindqvist - Människohamn
John Ayvide Lindqvist - Låt den rätte komma in
Sophie Kinsella - En shopaholic i New York
Sophie Kinsella - En shopaholic säger ja
Sophie Kinsella - En shopaholic får en syster
Paul Auster - New York-triologin
Paulo Coelho - Brida
Paulo Coelho - Zahiren
Jo Nesbø - Frälsaren

Antal lästa: 26
Antal sidor: ca 9300

Antal böcker på engelska: 1
Antal ungdomsböcker: 5
Antal novellsamlingar:
1
Antal faktaböcker: 0
Antal biografier: 3
Antal deckare: 1
Antal skräck: 2
Antal tyngre böcker: 9
Antal "klassiker": 4
Antal böcker med övernaturliga inslag: 8
Författarnationaliteter: Sverige 6, England 6, USA 6 , Norge 2, 
Brasilien 2,
Tjeckien
1, Grekland 1, Afghanistan 1, Irland 1,
Årets bästa: Stephenie Meyers Twilight-serien, som jag fastnade fullständigt för! Läst många gånger efter det också...
Årets sämsta: Delas mellan Linda Skugges Ett tal till min systers bröllop och Cora Sandels Alberte. Trodde aldrig de skulle ta slut!
Årets överraskning: Magdalena Graafs Det ska bli ett sant nöje att döda dig. Kunde inte lägga den ifrån mig och blev riktigt berörd. Har HELT ändrat uppfattning om denna otroligt starka kvinna efter att ha läst denna boken.
Årets besvikelse: New York-triologin av Paul Auster. Verkligen älskar Stad av glas som jag läste tidigt under året, men när jag sedan läste hela triologin längre fram blev jag besviken att de andra två delarna inte kom upp i nivå med Stad av glas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!