Läst 3:e kvartalet 2011

Så, nu har jag fått med alla tidigare rapporter jag gjort, så nu kan jag fortsätta på den nya. Mitt nyårslöfte är att läsa minst 26 böcker om året, alltså 6,5 böcker per kvartal. Även om det känns som om jag läst alldeles för lite de senaste månaderna har jag ändå nått upp till mitt mål! Ser också att jag läst färre ungdomsböcker och böcker på engelska detta kvartal. Det är kul med lite variation!
Läst tredje kvartalet 2011:

290711 David Nicholls - En dag

050811 Maggie Stiefvater - Frost
180811 Sara Gruen - Water for elephants: Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow
240811 Sofi Fahrman - Elsas värld
070911 Josefine Adolfsson - Kårnulf was here
120911 Sophie Kinsella - En shopaholic i väntans tider
280911 Carolina Gynning - Egowoman

Totalt läst: 7
Antal sidor: ca 2300

Antal böcker på engelska: 0
Antal novellsamlingar: 0
Antal ungdomsböcker: 1
Antal faktaböcker: 0
Antal biografier: 0
Antal deckare: 0
Antal skräck: 0
Antal tyngre böcker: 0
Antal "klassiker": 0
Antal böcker med övernaturliga inslag: 1

Författarnationaliteter: Canada 1, England 2, Sverige 3, USA 1

Kvartalets bästa: Water for Elephants måste det ha varit. Fantastisk bok!
Kvartalets sämsta: Kårnulf was here var inte i min smak alls!
Kvartalets överraskning: En dag. Hade längtat efter att läsa den länge, men hade svårt att komma in i den. När jag väl gjorde det kunde jag inte släppa den alls.
Kvartalets besvikelse: Frost var helt okej, men inte alls som jag förväntat mig.
Kvartalets senast påbörjade men inte än utlästa: En flicka kom till Bagdad av Agatha Christie och Egoboost av Isabella Löwengrip

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!