Rättviks marknad

Ny vecka igen. Tycker att den här helgen har gått alldeles för fort... Antagligen beror det på att jag var iväg hela lördagen så det var bara söndagen som jag kunde strosa runt här hemma. I lördags var jag nämligen och hämtade Emma tidigt på morgonen och sen körde vi hela vägen upp till Rättvik för att gå på marknad. En trevlig liten roadtrip! Har aldrig besökt marknaden tidigare, men visste att den var stor och att många människor besökte den. Det jag inte visste var att den var så stor! Vi gick och gick i över 4 timmar och hann ändå inte se allt. Det var helt otroligt! Jag älskar marknader. Stämningen, lukterna, sorlet från alla glada människor. Det är underbart!
Var ett stånd som sålde otroligt fina plåtar. Köpte denna almanacka som jag är otroligt nöjd med. Så vacker!
Det är mycket handverkare på marknaden och jag skulle gärna köpt hur mycket som helst, men tyvärr sa plånboken nej. Det blev ett par alpacastrumpor eftersom jag alltid fryser så kan jag värma mig med dem i höst och vinter. Köpte även den otroligt vackra almanackan på bilden. Så nöjd med mitt köp! Under tiden jag stod och väntade på att få en kartong att bära den i kom det två andra och ville köpa den, men den var den sista så jag hade verkligen tur att jag var så snabb!
Snart stänger marknaden och alla människor har bara försvunnit från gatorna.

Innan vi lämnade Rättvik var vi tvungna att gå ut på den över 600 m långa bryggan som vi båda varit ute på när vi var små. Det är otroligt fint i Rättvik och från den lilla ön, som man byggt upp i slutet av bryggan ser man den lilla staden fantastiskt bra!
På väg tillbaka till bilen för att åka hem till Stockholm igen gick vi förbi en butik som heter Furutorp. Kände att jag var tvungen att gå in där och Emma var snäll och stod utanför med Ninja. Så fort jag steg in i butiken var jag helt kär! Det fanns så otroligt mycket fint till ganska vettiga priser och jag ville köpa med mig allting hem. Om inte Emma och Ninja stått utanför hade jag kunnat gå runt där inne hur länge som helst! Framåt våren när jag börjat jobba helt och hållet och har lite mer pengar så ska jag åka dit och köpa en massa grejer hem hit för att piffa upp det lite. Jag måste tillbaka till den butiken!
Hade en otroligt härlig dag trots kylan! Tack snälla Emma att du följde med mig!

Kommentarer
Postat av: Fiffigasystrar

Vilken härlig höst dag! Håller med dig, marknader är så mysiga. snart börjar julmarknaderna. de älskar jag mest! kram emelie

2011-10-10 @ 12:20:33
URL: http://fiffigasystrar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!