I min bokhylla - A

I väldigt många bokbloggar kan vi nu se bilder på deras böcker på en viss bokstav. Otroligt roligt initiativ som jag tyvärr inte vet vem det kommer ifrån från början. Jag tänkte göra samma sak och visa vad som finns i min bokhylla. Efter varje titel har jag det betyg jag satt på boken om den är läst. Jag har otroligt många olästa böcker så om det är någon bok som ni ser att jag har och som det står oläst på får ni gärna säga till om det är så att just den boken är helt fantastisk bra för då vet jag vad jag ska läsa härnäst. De flesta av mina barn och ungdomsböcker är nerpackade i kartonger så de visas inte utan här ser ni endast de böcker som faktiskt står uppackade i mina bokhyllor just nu.
Här kommer mina böcker på bokstaven A:


Bakersta raden (endast Astrid Lindgrens bok är läst)
- Isabel Allende: Andarnas hus
- Kathleen Winsor: Alltid Amber
- Marianne Fredriksson: Anna, Hanna och Johanna
- Astrid Lindgren: Alla vi barn i Bullerbyn (4/5)
Boken näst längst ut blev fel och skulle inte med, tog fel på den och Anna på Grönkulla (läst: 3/5) i hyllan vilket gör att den saknas på bilden.

Mittenraden (ej lästa):
- Danielle Trussoni: Angelologi - Änglarnas tecken
- Zadie Smith: Autografjägaren
- Deborah Harkness: Alla själars natt

Nedersta raden: (första ej läst, de andra lästa):
- Janet Frame: Ansiktet i vattnet
- Paulo Coelho: Alkemisten (4/5)
- Agatha Christie: And then there were none (4/5)

Favorit bland lästa: And then there were none
Mest nyfiken på: Andarnas hus
Snyggast framsida: Angelologi - Änglarnas tecken

Kommentarer
Postat av: Fröken Nattfrost

Åh, hade glömt just den där utgåvan av Alla vi barn i Bullerbyn.. snacka om nostalgitripp - tack för den! Och den här bloggen vekar trevlig, den åker på bevakning. ;)

2012-04-09 @ 12:33:48
URL: http://www.nattfrost.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!