Kommer aldrig mer igen



Originaltitel: Kommer aldrig mer igen

Författare: Hans Koppel

Land: Sverige

Sidor: 256

År: 2011

 

 

Baksidestext:

Mike Zetterberg bor med sin hustru Ylva och deras dotter i en villa strax utanför Helsingborg. En fredagskväll kommer inte Ylva hem som väntat efter jobbet. Först tänker Mike att hon tar ett glas vin med sina jobbarkompisar men när hon fortfarande inte kommit hem nästa morgon blir Mike förbannad. Hela dagen går utan ett ljud från Ylva och så småningom inser Mike att någonting måste ha hänt henne. När han till slut anmäler sin hustru försvunnen riktas misstankarna snart mot honom själv. Vad ingen vet är att Ylva fortfarande är i livet, och att hon befinner sig bara ett stenkast från sitt eget hem.

 

Omdöme:

Det här är en otroligt spännande och skrämmande bok! Redan efter 5 sidor var jag helt fast och ville verkligen inte lägga den ifrån mig. Varje kapitel är väldigt kort vilket gör att boken känns väldigt skön att läsa också tycker jag.

 

Det jag tyckte om med boken var att det var spännande från första till sista sidan och att jag flera stunder var riktigt frustrerad för att författaren lyckats skriva så bra så att han aldrig lyckas avslöja vad som faktiskt har hänt förrän han själv väljer att berätta det. Det går inte att gissa sig fram.

 

Medan jag läser kan jag riktigt känna smärtan som Mike känner av att inte veta vad hans fru tagit vägen och om något har hänt henne eller om hon valt att lämna honom, att andra misstänker honom och att han är oförmögen att göra något annat än att försöka hålla skenet uppe för sin dotter.

 

Det här var en otroligt bra bok som jag verkligen kan rekommendera. Faktiskt en av årets bästa hittills!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!