En liten bokenkät

Snubblade över en blogg som tillhör Bokskadad i veckan och hittade där en liten bokenkät som jag tänkte besvara. Bilderna är från hennes hemsida.
 
Sameland av Magne Hovden. Har bara läst ca 25 sidor ännu, men tror att den kan bli riktigt underhållande.
 
På väg av Jack Kerouac. Min kompis Emma frågade mig om jag ville se filmversionen på bio snart, men som vanligt vill jag läsa boken först och har därför precis fått hem den i brevlådan. Det blir en av de böcker som får följa med till Spanien nästa vecka.
 
Har varit på biblioteket och lånat flera böcker i veckan: 
* Sankta Psyko av Johan Theorin
* Sameland av Magne Hovden
* Knockout av Markus Zusak
* Dans med en ängel av Åke Edwardsson
Revolutionary Road av Richard Yates
Harens år av Arto Paasilinna
Det som tillhör mig av Anne Holt
 
Sankta Psyko lånade jag som ljudbok och är snart klar med den. Riktigt bra måste jag säga! Knockout läste jag ut igår och språket var, precis som i Zusaks Boktjuven, fantastiskt. Däremot fastnade jag inte riktigt för handlingen. De andra böckerna lånade jag till stor del för mina olika bokutmaningar för året.
 
Jellicoe Road av Melina Marchetta. Det var en fantastisk bok tycker jag!
Kan ju säga att jag oftast gråter av lycka, inte av sorg. Både när jag läser böcker och tittar på film.
 
Jellicoe Road var helt fantastisk och fick en 5:a av mig, men direkt efter den läste jag Filmberätterskan av Hernan Rivera Letelier som även den fick en 5:a. Fantastisk kort liten bok som fängslade mig direkt!
 
Jag måste nog säga serien Beautiful Dead. Första boken i serien var fantastisk, men de övriga blev bara sämre och sämre tyvärr.
 
Elsas hemlighet av Sofi Fahrman. Boken har legat framme i vardagsrummet i flera veckor och jag har längtat så mycket efter att läsa den då jag älskat de tidigare två, men det har hela tiden kommit andra böcker emellan. Även den får följa med mig till Spanien nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!