Bokutmaningsrapport Q2

I inlägget tidigare idag berättade jag vilka böcker jag läst det senaste kvartalet men jag nämnde inget om hur det har gått i min bokutmaning. Det kommer här!
 
Utmaningen har gått bra även detta kvartal, även om jag ligger efter med vissa delar. Efter att halva året har passerat har jag hunnit läsa 29 böcker, vilket innebär att jag redan kommit över målet för antalet böcker för hela året. Däremot ligger jag efter lite med alfabetet. Nu skulle jag ha hunnit läst författare på 15 av alfabetets bokstäver, men bara 13 har blivit lästa. Detta får jag därmed arbeta lite extra med under kommande kvartal. Precis som förra månaden skriver jag endast den bok jag först läste på bokstaven, även om jag på vissa läst flera olika böcker.
 
Annesdatter Skomsvold, Kjersti - Ju fortare jag går, desto mindre är jag
Brontë, Emily - Svindlande höjder
Collins, Suzanne - Hungerspelen
Doyle, Sir Arthur Conan - Sherlock Holmes: A study in scarlet
E
F
G
Harkness, Deborah - Alla själars natt
I
Jägerfeld, Jenny - Hål i huvudet
Khemiri, Jonas Hassen - Invasion!
L
Meyer, Stephenie - Twilight
N
Ohlsson, Sara - Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag
Pamuk, Orhan - Mitt namn är röd
Q
R
Sten, Viveca - I de lugnaste vatten
Tranströmer, Tomas - Dikter och prosa 1954-2004
U
Vargas Llosa, Mario - Den stygga flickans rackartyg
W
X
Y
Z
Å
Ä
Ö

Av de 12 för mig nya författarna jag skulle läsa har jag redan hunnit med 19 och är därmed klar med utmaningen för året:
Suzanne Collins
Viveca Sten
Kjersti Annesdatter Skomsvold
Albert Camus
Mario Vargas Llosa
Lionel Shriver
Orhan Pamuk
Tomas Tranströmer
Emily Brontë
Muriel Burbery
Sara Ohlsson
Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Mats Koppel
Eden Maguire
Ally Condie
Jenny Jägerfeld
Deborah Harkness
Sir Arthur Conan Doyle
Robert Louis Stevenson

Precis som förra kvartalet ligger jag precis i fas med hyllvärmare som jag nu hunnit läsa 6 stycken:
Albert Camus - Pesten
Lionel Shriver - Vi måste prata om Kevin
Orhan Pamuk - Mitt namn är röd
Linn Markstedt - Under min hud
Sir Arthur Conan Doyle - A study in scarlet
Robert Louis Stevenson - Skattkammarön

Av nobelpristagarna har det inte hänt något sedan förra kvartalet. Jag har fortfarande läst 4/5:
Albert Camus – Pesten
Orhan Pamuk – Mitt namn är röd
Mario Vargas Llosa – Den stygga flickans rackartyg
Tomas Tranströmer - Dikter och prosa 1954-2004
 
Vad gäller triologin har jag läst klart Hungerspels-triologin. Vi får se om det blir ytterligare någon innan året är slut. Pockettopplistan är fortfarande den utmaning som fungerar sämst. Dock så har jag läst flera av dem under detta kvartal så det är bättre än första kvartalet, men jag behöver arbeta ännu mer på denna lista.
 
Jag har även hoppat på två andra utmaningar. Den ena går ut på att läsa klassiker under sommaren och där har jag hittills läst A study in scarlet och Skattkammarön. Jag ska även avsluta ett par serier som jag har påbörjat. Denna utmaning sträcker sig till sista december så den har jag ännu inte tagit tag i. 
 
Nu ska jag krypa upp i soffan och läsa lite. Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!