Läst 2:a kvartalet 2012

Läst andra kvartalet 2012
 
090412 Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren: Cirkeln
160412 Suzanne Collins: Revolt
210412 Hans Koppel: Kommer aldrig mer igen
220412 Eden Maguire: Beautiful Dead - Jonas bok
230412 Amanda Svensson: Hey Dolly
050512 Ally Condie: Matchad
120512 Linn Markstedt: Under min hud
140512 Jenny Jägerfeld: Hål i huvudet
310512 Lo Bäcklinder & Marit Arnbom: Långt ifrån barnperspektivet
030612 Deborah Harkness: Alla själars natt
030612 Eden Maguire: Beautiful Dead - Arizonas bok
180612 Eden Maguire: Beautiful Dead - Summers bok
250612 Sir Arthur Conan Doyle: Sherlock Holmes - A study in scarlet
300612 Robert Louis Stevenson: Skattkammarön
 
 
Totalt läst: 14 böcker
Antal sidor: ca 4100
 
Antal böcker på engelska: 1
Antal ungdomsböcker: 8
Antal deckare: 2
Antal tyngre böcker: 2
Antal "klassiker"/nobelpristagare: 2
Antal böcker med övernaturliga inslag: 6
 
Författarnationaliteter: Sverige 6, England 4, USA 3, Skottland 1
Män/Kvinnor: Kvinnor 10, Män 3, Man & kvinna 1
Kvartalets bästa: Hans Koppels Kommer aldrig mer igen utan tvekan. En av de bästa böckerna jag någonsin läst!
Kvartalets sämsta: Detta kvartal har det varit till största del bra läsning, men Hål i huvudet av Jenny Jägerfeld passade inte mig.
Kvartalets överraskning: Måste återigen säga Kommer aldrig mer igen av Hans Koppel. Jag fastnade för boken på sida 1 och ville inte lägga den ifrån mig. Fantastiskt bra!
Kvartalets besvikelse: A study in scarlet av Sir Arthur Conan Doyle. Med tanke på hur omtyckt Sherlock Holmes är och hur många som pratat gott om denna bok blev jag väldigt besviken när den inte var som jag hade tänkt mig.
Kvartalets senast påbörjade men inte än utlästa: Anthony Kiedis Scar Tissue får stå kvar ännu en period, även om jag har läst en del i den sedan förra rapporten. Jag måste också lägga till Röda rummet av August Strindberg som jag inte förstår hur jag ska orka ta mig igenom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!