Dagen efter...

Idag har jag haft en sådan där "dagen efter"-dag. Ett tag hade jag det ofta, men nu var det längesedan sist och därför hade jag helt glömt av hur jag kan bli. De flesta har "dagen efter fest"-dagar, jag har "dagen efter konsert"-dagar. Vad betyder det då?

Jo, om jag har varit på en konsert som jag verkligen tyckt om och som gjort mig glad och lycklig, eller om det hänt något speciellt på konserten, då kan jag vara uppspelt i flera timmar efteråt och drömma mig tillbaka till detta ögonblick för att uppleva vissa sekvenser om och om igen. Dagen efter konserten blir jag helt tom och undrar om jag ens varit med om detta eller om det bara varit en underbar dröm. Jag försöker tänka bort det och nöja mig med känslan att ja, jag hade en riktigt rolig kväll igår. Tyvärr är detta svårt och istället vill jag uppleva det igen.

Jag vill bara sätta mig på en buss eller tåget eller i en bil och åka till nästa konsert de ska ha för att få uppleva det ännu en gång. Det brukar ta en dag, kanske någon mer i vissa fall, tills jag släppt denna känsla och tomheten försvinner. Hör själv hur konstigt och sjukt det låter, men så fungerar jag haha! Imorgon kommer jag nog redan ha glömt det för då ska jag ta mig till Kastrup och hoppa på flyget till Moskva för att tillbringa ett par dagar med min älskling. Det kommer bli underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!