Läst 3:e kvartalet 2012
150712 Jean Webster: Pappa Långben
020812 Markus Zusak: Knockout
040812 Johan Therorin: Sankta Psyko
080812 Lars Kepler: Hypnotisören
120812 Jack Kerouac: På väg
210812 Magne Hovden: Sameland
280812 Kristina Ohlsson: Askungar
Totalt läst: 17 böcker
Antal sidor: ca 3550
Antal böcker på engelska: 0
Antal ungdomsböcker: 4
Antal deckare: 7
Antal "klassiker"/nobelpristagare: 2
Antal böcker med övernaturliga inslag: 1
Författarnationaliteter: Sverige 8, USA 3, Australien 2, Norge 2, Chile 1, England 1
Män/Kvinnor: Kvinnor 10, Män 7
Kvartalets bästa: Jellicoe Road av Melina Marchetta var absolut kvartalets bästa trots de höga förväntningarna jag hade efter allt jag hört.
Kvartalets sämsta: Stindbergs Röda Rummet, den klarade jag inte av alls. Fruktansvärt tråkig!
Kvartalets överraskning: Filmberätterskan av Hernan Rivera Letelier hade jag inte hört talas om tidigare utan gick bara förbi den på biblioteket och lät den följa med hem. En fantastisk bok!
Kvartalets besvikelse: Den du inte ser av Mari Ljungstedt. Eftersom hennes böcker är väldigt omtyckte blev jag otroligt besviken då jag inte fastnade för den alls.
Kvartalets senast påbörjade men inte än utlästa: Anthony Kiedis Scar Tissue får stå kvar ytterligare en period, och precis som i förra kvartalet har jag läst ett par sidor sedan sist, men jag undrar lite om jag någon gång kommer bli klar med denna bok. Jag tycker den är intressant, men den är otroligt tung. Jag har även börjat med Elsas hemlighet av Sofi Fahrman, Änglar, finns dom? av John Einar Åberg och Fifty Shades of Grey av E L James.
Kommentarer
Trackback