Läst 3:e kvartalet 2012

150712 Jean Webster: Pappa Långben
170712 Eden Maguire: Beautiful Dead - Phoenix bok
250712 Melina Marchetta: Jellicoe Road
260712 Hernán Rivera Letelier: Filmberätterskan
300712 Helene Hanff: Brev till en bokhandel
020812 Markus Zusak: Knockout
040812 Johan Therorin: Sankta Psyko
080812 Lars Kepler: Hypnotisören
120812 Jack Kerouac: På väg
200812 Liv Strömquist: Ja till Liv! - Liv Stömquists ABC
210812 Magne Hovden: Sameland
220812 August Strindberg: Röda rummet
260812 Anne Holt: Det som tillhör mig
280812 Kristina Ohlsson: Askungar
170912 Mari Ljungstedt: Den du inte ser
250912 Camilla Läckberg: Isprinsessan
260912 Carin Gerhardsen: Pepparkakshuset
 
 
Totalt läst: 17 böcker
Antal sidor: ca 3550
 
Antal böcker på engelska: 0
Antal ungdomsböcker: 4
Antal deckare: 7
Antal "klassiker"/nobelpristagare: 2
Antal böcker med övernaturliga inslag: 1
 
Författarnationaliteter: Sverige 8, USA 3, Australien 2, Norge 2, Chile 1, England 1
Män/Kvinnor: Kvinnor 10, Män 7
Kvartalets bästa: Jellicoe Road av Melina Marchetta var absolut kvartalets bästa trots de höga förväntningarna jag hade efter allt jag hört. 
Kvartalets sämsta: Stindbergs Röda Rummet, den klarade jag inte av alls. Fruktansvärt tråkig!
Kvartalets överraskning: Filmberätterskan av Hernan Rivera Letelier hade jag inte hört talas om tidigare utan gick bara förbi den på biblioteket och lät den följa med hem. En fantastisk bok!
Kvartalets besvikelse: Den du inte ser av Mari Ljungstedt. Eftersom hennes böcker är väldigt omtyckte blev jag otroligt besviken då jag inte fastnade för den alls.
Kvartalets senast påbörjade men inte än utlästa: Anthony Kiedis Scar Tissue får stå kvar ytterligare en period, och precis som i förra kvartalet har jag läst ett par sidor sedan sist, men jag undrar lite om jag någon gång kommer bli klar med denna bok. Jag tycker den är intressant, men den är otroligt tung. Jag har även börjat med Elsas hemlighet av Sofi FahrmanÄnglar, finns dom? av John Einar Åberg och Fifty Shades of Grey av E L James.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!