Alla mina vänner är superhjältar

 

Originaltitel: All My Friends Are Superheroes

Författare: Andrew Kaufman

Land: Canada

Sidor: 108

År: 2003

 

 

Baksidestext:

 

Tom är den enda vanliga killen i Torontos superhjältekretsar. Han förälskar sig i Perfektionisten, vars superkraft är att hon kan göra allt perfekt. Men på deras bröllop blir hon hypnotiserad av sitt svartsjuka ex, Hypno, att tro att Tom är osynlig. Inget han gör kan få henne att se honom.

 

Sex månader senare är Perfektionisten säker på att Tom har övergivit henne, så hon är å väg att flytta till Vancover. När hon kliver på planet vet hon inte att Tom finns vid hennes sida. Han har bara till dess planet landar på sig att övertyga henne om att han är där, annars kommer han att förlora henne för alltid.

 

Omdöme:

 

För att få tillbaka min läslust har jag plockat ut ett par korta böcker ur bokhyllan för att komma in i läsningen på ett enkelt sett och inte fastna med någon tegelsten det första jag gör. En av dessa böcker var Alla mina vänner är superhjältar och inatt när jag vaknade i soffan ganska utvilad tog jag med boken in till sängen och skulle bara läsa ett par sidor. Efter 60 sidor och halva boken lade jag den ifrån mig för att sova vidare. Så fort jag vaknade idag fortsatte jag tills boken var utläst.

 

Boken är så otroligt annorlunda, inte lik något jag tidigare läst. Superhjältarna är inte som man kanske föreställer sig dem. De är inte superhjältar i den bemärkelsen att de räddar människor i nöd och tar fast skurkar. Istället är det personer som var och en har en speciell gåva, superhjältekraft, som kännetecknar deras namn. Som Hypno ovan kan hypnotisera folk, Perfektionisten är såklart en perfektionist och Superkollen har naturligtvis superkoll på allting som händer.

 

Jag gillade denna bok otroligt mycket och det beror dels på att den är så annorlunda, men också att den är otroligt underhållande, samtidigt som den är sorglig och tänkvärd och väldigt lättsam. Jag kan absolut rekommendera denna tunna bok!

 

 


Kommentarer
Postat av: ♫♪ sandra T

-åh vad kul, antar att du var på nkotbsb konserten? :)

2013-02-01 @ 17:45:33
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
Postat av: ♫♪ sandra T

- nope tyvärr inte, men var på deras konserter i sthlm 08 och 09 :)

2013-02-01 @ 22:21:55
URL: http://www.sandramusic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!