Läst 4:e kvartalet 2012

021012 Catharina Ingelman-Sundberg: Kaffe med rån
161012 John Einar Åberg: Änglar, finns dom?
201012 E L James: Fifty Shades of Grey
251012 Mons Kallentoft: Midvinterblod
291012 Arto Paasillinna: Harens år
301012 E L James: Fifty Shades Darker
081112 Oscar Wilde: Spöket på Canterville
081112 E L James: Fifty Shades Freed
261212 Yann Martel: Berättelsen om Pi
 
Totalt läst: 9 böcker
Antal sidor: ca 2070
 
Antal böcker på engelska: 3
Antal ungdomsböcker: 0
Antal deckare: 1
Antal "klassiker"/nobelpristagare: 2
Antal böcker med övernaturliga inslag: 1
 
Författarnationaliteter: Sverige 3, England 3, Finland 1, Kanada 1, Irland 1
Män/Kvinnor: Kvinnor 4, Män 5
Kvartalets bästa: Jag delade inte ut någon 5:a detta kvartal, men jag gillade Kaffe med rån och de två sista böckerna i Fifty Shades-triologin mest.
Kvartalets sämsta: Änglar finns dom? och Harens år var båda fruktansvärt tråkigt och jag bara längtade efter att de skulle ta slut! 
 
Kvartalets överraskning: Jag tyckte att Kaffe med rån var fantastiskt mysig och underhållande!
Kvartalets besvikelse: Midvinterblod hade jag förväntat mig betydligt mycket mer av efter allt bra men hört!
Kvartalets senast påbörjade men inte än utlästa: Anthony Kiedis Scar Tissue har stått kvar sedan förra årsskiftet men jag är faktiskt inte klar med den ännu. Den är otroligt mörk och tung att läsa. Men i år SKA jag bli klar med den! Konstigt nog har jag fortfarande inte heller läst ut Elsas hemlighet av Sofi Fahrman, fast jag tyckt så mycket om de övriga böckerna och känner att denna är lovande. Jag har lagt på tok för mycket fokus på alla utmaningar och inte läst det jag velat läsa. Revolutionary Road har jag nu kommit halvvägs i så även den flyttar med till 2013.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!