Ego Woman

Har läst ett par böcker nu som jag inte haft tid att skriva om i bloggen så nu får det bli flera på en gång. Först ut är Ego Woman av Carolina Gynning som jag läste för 1-2 månader sedan. Jag läste hennes första bok, Ego Girl, 2009 och var chockad över hur mycket denna tjej varit med om! Då var det mycket modellande, festande och hoppabde hit och dit. Den här andra boken handlar istället om hur svårt det har varit för henne att bli accepterad av andra kändisar i Sverige när hon gick från att ha varit med i Big Brother till att bli en programledare. Många såg henne bara som en dum blondin med silikonbröst. Den duktiga, ambitiösa tjejen inom henne, var det ingen som ville se. Först när hon plockade ut sina bröst och färgade håret brunt började människor ta henne på allvar. Genom boken får man veta hur mycket hon har fått kämpa för att ta sig dit hon är idag!
Båda Carolinas böcker har varit väldigt hoppiga i handlingen och jag har haft lite svårt att hänga med. Med den här boken lärde jag mig, inte att tycka om det, men att acceptera det. Det känns som att det sättet att skriva på representerar Carolina som person. En glad, väldigt sprallig tjej, som hoppar lite hit och dit efter vad hon tror på och vill. En spontan härlig tjej! (Detta är något som hon tar upp i boken, och egentligen är det inte alls så. Hon behöver ofta känna att hon har kontroll.) Jag tyckte att den här boken var bättre än den tidigare! Det är intressant att läsa om hur tv-världen fungerar och att många kändisar kastar skit på varandra och för att klara sig måste man vara på ett visst sätt som accepteras av alla.
Carolina släpper in oss läsare och låter oss få veta om sina känslor, sitt kärleksliv och om kvinnan som ingen kan se, men som hela tiden följer hennes sida. Hon delar med sig om hur fruktansvärt det kan kännas när ens hjärta krossas och delar med sig av erfarenheter på många plan. Om det inte hade varit för att jag inte hänger med i handlingen alla gånger så hade detta varit en fullträff! Från det att Carolina steg in i Big Brother-huset så har jag gillat henne och följt det hon har gjort. Hon är otroligt duktig som programledare, hennes tavlor som jag såg på en utställning en gång var fantastiska, och hennes böcker är väldigt intressanta! Ska bli spännande att se vad hon gör härnäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!