Invasion! Pjäser Noveller Texter

Originaltitel: Invasion! Pjäser Noveller Texter

Författare: Jonas Hassen Khemiri

Land: Sverige

Sidor: 248

År: 2008

 

 

Baksidestext:

Invasion! visar en ny sida av Jonas Hassen Khemiri: pjäsförfattaren, krönikören, novellisten. Här möter vi en rad oförglömliga khemiriska hjältar: Vanya, världens mest sexuellt erfarna parkleksaksarbetare. Harley, som lever som bäst när hon svajar över broräcken och lovar att aldrig bli som vi andra. Legosoldater i fontänflätor, magiska drakar och pianoterrorister. Och så den gåtfulle multitalangen Albulkasem, på rymmen från Carl Jonas Love Almqvist.

 

 

Omdöme:

Temat på bokcirkelonline nu i februari var dramatik och då jag läst de mesta gamla klassikerna ville jag läsa ny dramatik. Satt och sökte runt och hittade just denna bok som jag sedan nominerade. Det var fler som blev intresserade av boken vilket gjorde att det blev månadens bok. Vad jag ångrar min nominering nu i efterhand!

 

Ett par av novellerna var okej, men de två pjäserna gillade jag inte alls! Jag förstod inte riktigt vad som var tanken med dem och stressade mig igenom texten istället. Temat på hela boken var utsatta och en aning udda människor, men det hände inte riktigt något med det. Nej, jag förstod inte dessa pjäser och behöver nog se dem, istället för att läsa dem, för att förstå. Tyvärr inget som jag rekommenderar.


Kommentarer
Postat av: Hundöra

Tråkigt när en bok inte blir som man hoppats.



Annars tänkte jag höra hur det går med utmaningen Prisbelönt? Vi närmar oss sista februari :) Själv hann jag klar med min sista igår.

2012-02-27 @ 08:30:42
URL: http://www.hundora.se/bokkupan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!