Fatta eld

Originaltitel: Catching Fire

Författare: Suzanne Collins

Land: USA

Sidor: 319

År: 2008

 

 

Baksidestext:

Som segrare av Hungerspelen måste Katniss och Peeta åka på segerturné till alla distrikt. Flickan som trotsade spelets regler har blivit en symbol för den gryende revolten. Därför kräver president Snow äkta kärlek av Katniss och Peeta för att dämpa oron i landet.

 

Segerturnén blir ett teaterspel på liv och död, ända fram till nästa Hungerspels lottning, då det mest osannolika inträffar.

 

Omdöme:

Första boken i trilogin var helt fantastisk och jag har verkligen sett fram emot att läsa fortsättningen. Enda från början uppfyller denna bok mina förväntningar och jag blir gång på gång förvånad över vändningarna och det fanns ingenting i boken som jag hade kunnat föreställa mig.

 

Dock fanns det vissa småsaker som jag saknade för att kunna ge boken en 5:an som den andra. Handlingen gick en aning för fort vissa stunder, speciellt i slutet, och kändes därför inte helt igenomtänkt. Handlingen gav verkligen möjlighet till att spela på känslor, något jag tycker inte alls utnyttjades, vilket gjorde att jag aldrig fick någon känsla eller sympatier för karaktärerna som jag fick i första boken. Annars var boken otroligt bra och jag ska direkt kasta mig över den tredje och sista boken i trilogin!

 

PS. På torsdag ska jag på smygpremiär av filmen och jag ser verkligen fram emot det. Det jag längtar mest efter är att se hur de lyckats göra Katniss kläder, vilket ska bli extra intressant om det blir en uppföljare och de ska göra ”brudklänningen” ur denna boken!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!