Den du inte ser

 

Originaltitel: Den du inte ser

Författare: Mari Ljungstedt

Land: Sverige

Sidor: - (ljudbok)

År: 2003

 

 

Baksidestext:

Det är blomstrande försommar i Visby. Gotland inväntar turistsäsongen. Efter att ha bråkat med sin pojkvän på den årliga sommarfesten går Helena Hillerström ut med sin hund. Någonstans på den dimmiga stranden möter hon sin mördare.

 

När småbarnsmamman Frida Lindh rapporteras saknad och sedan hittas död inser Anders Knutas vid Gotlandspolisen att han har med samma mördare att göra. Någon som kommer att döda igen.

 

Hela Sverige följer händelseutvecklingen. Medias framfart skapar en panik som är på väg att lamslå både öns bofasta och de kommande turisterna. Knutas söker febrilt ledtrådar när han får det besked han mest önskat slippa – ännu ett offer har hittats…

 

Omdöme:

Vid sidan om Camilla Läckberg är väl Mari Ljungstedt den deckarförfattare som jag hört mest om och hade därför ganska höga förväntningar på denna bok. Tyvärr var den inte så bra som jag hade hoppats på. Det är inte mer än 1 ½ vecka sedan jag lyssnade klart på den, men jag har redan glömt bort det mesta. Det jag minns är att jag tyckte den kändes väldigt spännande i början och att själva fallet var intressant, men personerna runt omkring handlingen irriterade mig oerhört mycket vilket gjorde att jag störde mig på stora delar av boken. Eftersom det var personerna jag inte tyckte om är det inte så stor chans att jag kommer att läsa de andra böckerna i serien.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!