Midvinterblod

 

Originaltitel: Midvinterblod

Författare: Mons Kallentoft

Land: Sverige

Sidor: -

År: 2007

 

 

Baksidestext:

Det är den kallaste vintern i mannaminne och en man upptäcks hängd i ett träd ute på Linköpingsslätten. Tillvägagångssättet påminner om de gamla asa-troendes ritualer vid människooffer och kriminalkommissarie Malin Fors ger sig ut på jakt efter mördaren.

 

Midvinterblod är första delen i en trilogi om kriminalkommissarie Malin Fors vid Linköpingspolisen. Det är en suggestiv berättelse om gamla oförrätter och otäcka hemligheter.

 

Omdöme:

Jag har ända sedan denna första bok i serien kom ut längtat efter att läsa dem efter allt bra jag hört om dem och det är lite extra spännande att de utspelar sig i Linköping eftersom jag bott där flera år. Tyvärr blev jag en aning besviken på denna bok eftersom varken handlingen eller någon av karaktärerna riktigt fastnade. Frågan är om jag ska ge den andra boken en chans i alla fall…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!