Spöket på Canterville

 

Originaltitel: The Canterville Ghost

Författare: Oscar Wilde

Land: Irland

Sidor: 93

År: 1887

 

 

Baksidestext:

På slottet Canterville i England har spöket fått härja fritt i 400 år. Under åren har han lyckats skrämma ihjäl många adelsmän med sina hemska spökerier. Men när en amerikansk ambassadörfamilj flyttar in i slottet får spöket problem. Trots att han klär ut sig till ”Den huvudlöse Hertigen” och skramla med sina tunga, rostiga fångkedjor mitt i natten är det ingen som blir rädd. Inte ens barnen.

 

Omdöme:

Den här boken har jag försökt få tag på i flera, flera år och när jag äntligen hittade den hos Adlibris blev det ett köp och läsning direkt. När jag var yngre såg jag två filmatiseringar av denna bok som jag fullkomligt älskade vilket gjorde att jag hade otroligt höga förväntningar. Jag tyckte om denna bok och det är både underhållande samtidigt som det är sorgligt hur spöket får kämpa för att försöka skrämma familjen. Tyvärr tyckte jag ändå att det saknades mycket. 93 sidor där det också är flera bilder gör att det inte blir så mycket berättelse kvar. För min del hade den gärna fått vara 100-200 sidor längre.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!