Dagens lucka: 12

Ledsen att det inte kom något inlägg igår kväll. Jag var helt enkelt för trött, den här uppsatsen kör slut på mig. Hade hoppats på att sitta uppe halva natten och skriva, men kl 22 upptäckte jag att jag somnade till mitt under uppdaterandet med det här inlägget. Det var bara att spara och fortsätta nu på morgonen. Skönt att jag vaknade tidigt i alla fall!

DAGENS BOK


Marley och jag av Josh Grogan

Har du en hund eller tycker om hundar är den här boken ett måste! Boken handlar om John och hans fru Jenny som precis har skaffat hus och ska börja sitt liv ihop. John är lite rädd för att Jenny ska vilja skaffa barn direkt, något han inte är riktigt redo för. Istället ser han till att de skaffar en hund: Labradorvalpen Marley. Ni som har/har haft en hund veta att de ibland, speciellt som valpar, kan ställa till med lite problem. Tugga sönder favoritskorna om dessa glömts på golvet och inte blivit räddade in i garderoben, viktiga papper eller böcker som inte går att läsa längre, lite olyckor som sker på golvet... ja, det finns mycket valpen kan göra. Om din hund bara gör detta: Grattis! Marley, han är den mest vilda hund man kan tänka sig! Hundvakterna vägrar att komma tillbaka efter en enda kväll med Marley, och till och med på hundkurserna blir han portad.

Men, vad gör allt detta när man ser vilken lojalitet och villkorslös kärlek han ger till familjen?! Han är där när de kommer hem från jobbet och möter dem med lycka, i svåra situationer är han där och tröstar genom att bara lägga huvudet i knät och titta på en med ögon som säger "det kommer bli bättre". Hunden kommer in som en familjemedlem och bara för att någon familjemedlem ställer till problem ibland så älskar man ju personen lika mycket för det. Det gäller hundar också!

Jag började läsa den här boken på bussen ner till mina föräldrar när den precis släpts på pocket. Det är första gången jag har gråtit på det sättet till en bok. Visst har jag snyftat lite till vissa sidor i andra böcker men här var det hulkande gråt blandat med hysteriska skratt. Damen bredvid mig frågade varför jag grät och om jag mådde dåligt och jag hulkade fram att "boken är bara SÅ bra"! Då böjde hon sig fram för att kunna se omslaget och jag är nästan säker på att hon gick och köpte boken sen.

Slutet var riktigt tugnt och då hade jag hunnit hem igen. Jag satt i soffan i vardagsrummet och började återigen gråta för fullt. Då hör jag min lilla Ninja resa sig upp i sovrummet där hon ligger och sover, gå igenom hallen och när hon kommer in i vardagsrummet stannar hon inte upp och tittar utan går raka vägen fram till soffan, hoppar upp och lägger sig med huvudet i mitt knä för att trösta. Då började jag ju bara gråta ännu mer hysteriskt. Jag älskar min Ninja och jag vet inte vad jag kommer ta mig till den dagen hon inte finns längre! Om en månad fyller hon fyra år så jag hoppas jag får ha henne många år till!

Ninja 3 månader

DAGENS FILM

Almost famous

Filmen utspelar sig på 70-talet då William, 15 år, har en stor dröm och det är att bli journalist och skriva om rockmusiken. Musiken upptäckte han då hans storasyster flyttar hemifrån och lämnar kvar sina skivor till honom. En dag går drömmen i uppfyllelse då Rolling Stone Magazine ringer upp honom och ber honom göra en artikel om bandet Stillwater efter att de läst en artikel William skickat in till dem. William tackar självklart ja och beger sig ut på turné med bandet där han upptäcker att det finns så mycket mer att skriva om än musiken. Men vad är lämpligt att han skriver och finns det något han kanske inte borde ta med för att riskera den vänskap han har skapat med bandmedlemmarna?

Men det som jag fastnar för mest i filmen är de tjejer som skapar hela sitt liv runt det här bandet. De åker från stad till stad för att få se dem spela och det finns inget annat som betyder något. Speciellt mycket tycker jag om karaktären Penny Lane som spelas av Kate Hudson. Hon är helt underbar! Musiken i filmen är otroligt härlig, även om det inte är musik som jag i vanliga fall lyssnar på. Den här filmen har varit en av mina favoriter sedan jag såg den första gången!

Älskar den här scenen!

DAGENS ARTIST

Veronica Maggio - Nöjd?

Första gången jag hörde Veronica Maggio på radion undrade jag var det var för skit. Tyckte varken om hennes stil eller låten. För varje gång jag hörde henne efter det började jag gilla det mer och mer tills jag en dag kom på mig själv med att köpa några av låtarna på iTunes. Våra vänner hade ett tag innan varit och kollat på henne live och undrade om vi skulle följa med, men jag var inte alls intresserad av det. Idag hade jag absolut inte tackat nej till att se henne live och skulle faktiskt vilja göra det. Bara för att jag har ändrat mig så vad gäller henne och hennes musik får hon vara med på listan, eftersom det är högst ovanligt att jag ändrar åsikt på det sättet. Hon får även bli den första svenska sångerskan på listan, men det kommer nog tre till lite längre fram!

Kommentarer
Postat av: Hundöra

Jag tyckte verkligen om Marley & Jag. filmen var inte riktigt lika bra.

2011-12-17 @ 09:40:32
URL: http://www.hundora.se/bokkupan/
Postat av: Maria

Håller helt med där! Var riktigt besviken när jag såg filmen!

2011-12-19 @ 09:22:55
URL: http://miaskulturhorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!