Dagens lucka: 20

Vill bara förvarna er om att i dagens lucka så blir det Twilight rakt igenom.

DAGENS BOK

The Twilight Saga Collection
The Twilight Saga

Visst, språket är kanske inte det bästa och visst, det är mycket som är ganska onaturligt. Men man får faktiskt se det för vad det är. Det är en serie ungdomsböcker och med tanke på att det handlar om vampyrer så fattar ju vem som helst att det är fantasy och inte på riktigt. Blir så trött på att lyssa på kritiker som bara trackar ner på dessa böcker, men det är ungdomsböcker och de flesta ungdomar älskar böckerna! Jag är egentligen lite för gammal för dem, vilket jag känner på vissa sidor, men jag älskar böckerna i alla fall och har läst dem tre gånger på svenska och två gånger på engelska. Jag vet, jag är lite galen, men börjar man läsa några sidor i första boken är man fast och måste läsa hela serien! Första och sista boken är mina absoluta favoriter. Hoppas verkligen att Stephanie Meyer kommer fortsätta skriva första boken ur Edwards perspektiv för det jag läst är fantastiskt. Jag kan inte få nog av Bella och Edward och deras vänner!

DAGENS FILM

The Twilight Saga

Valde ut trailern från första filmen då jag inte vet om alla faktiskt sett alla filmerna. Första delen av fyran går på bio nu och självklart har i alla fall jag hunnit se den! Dessa filmer är inte på långa vägar lika bra som böckerna, men ändå älskar jag dem!

Jag gillar inte Kristen Stewart alls, men jag tycker hon passar som Bella. Många tycker att hon känns väldrig platt och tråkig, men det är precis som jag tycker Bella framställs i böckerna så Kristen gör det bra. Däremot gillar jag inte alls Robert Pattinson som Edward. Vet inte vad det är som känns fel. Den karaktär som jag tycker mest om i alla filmerna är faktiskt Bellas pappa Charlie (Billy Burke) som är så fantastiskt rolig. Han borde vara med ännu mer ;) Längtar så tills sista delen kommer på bio nästa höst!

DAGENS ARTIST

Lykke Li - Possibility

Ville få in den riktiga videon till låten, men det gick tyvärr inte så får ta detta klipp från New Moon, andra filmen i Twilight-serien. Det blir ett Twilight tema denna dag, och det är för att jag vill presentera Lykke Li. Jag tycker hon har en riktigt cool röst och verkligen en egen stil och med tanke på att hon har en av dem mest kända låtarna i New Moon-filmen tycker jag att vi ska vara stolta över vår svenska stjärna. Har inte lyssnat på jättemånga låtar av henne, men det måste jag ändra på. Hon är otroligt duktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!