Dagens lucka: 21

Nu är jag ikapp igen tack och lov! Det är ju faktiskt bara tre luckor kvar efter detta och sen är det julafton. Helt otroligt vad fort december har gått i år! Har massor kvar att fixa, men ändå känner jag mig inte stressad. Det blir som det blir helt enkelt :) Här är dagens lucka!

DAGENS BOK

Harry Potter av J K Rowling

Som jag sa när jag nämnde dessa filmer så tycker jag böckerna är mycket bättre och nu måste de får vara med på listan så klart! (Första boken och fången från Azkaban samt sista boken är mina tre favoriter!)

Det finns en sak jag har stora problem med och det är när det blir hysteri kring någonting! "Så bra kan det ju inte vara" tänker jag då och oftast är det inte heller det enligt min mening. Samma sak gällde när första Harry Potter-boken släpptes och alla skulle läsa dem och stackars föräldrar fick spendera dyra pengar på allt från pyjamas, pennor och målarblock till pc- och tv-spel och alla andra prylar med Harry Potter. När min bror fick tredje boken i serien blev jag arg på mig själv och kände att man inte ska tycka illa om något som man inte har någon kunskap om. Därför lånade jag lillebrors första bok och började läsa. Den kvällen gick jag inte och lade mig förrän runt 3-4 på natten då boken var utläst. Morgonen därpå började jag med 2:an och sen har jag väntat på varje bok med förväntning och varit tvungen att läsa den först på engelska så fort den släpptes och sen på svenska. Snacka om att jag hade fel! Efter det vill jag alltid skapa min egen bild av böcker och filmer innan jag uttalar mig om dem. Böckerna var verkligen så bra som alla pratade om och jag ska snart läsa om alla ytterligare en gång. Böckerna är spännande, till och med lite otäcka vissa gånger, underhållande och varma och jag kan inte få nog av alla äventyr som Harry och hans vänner är med om. Fantastiska böcker!

DAGENS FILM

Lejonkungen

Som jag sagt så var jag tvungen att ta med ytterligare en disneyfilm. Finns så många bra, men Lejonkungen är nog ändå min favorit. Den är så otroligt fin gjord, den är sorglig, otäck, rolig, spännande, ja den har allt! Musiken är fantastisk och jag kan inte låta bli att skratta för fullt åt alla tokiga karaktärer: Timon och Pumba, hyenorna, Rafiki och Zazu. Underbar film!

DAGENS ARTIST

Sanna Nielsen - Empty Room

Ni som känner mig väl var väl beredda på den här artisten :) Älskar den här låten och Sanna är en helt fantastisk tjej! Hon behöver ingen mer presentation än det! Lyssna och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!