Dagens lucka: 23

DAGENS BOK

Per Anders Fogelström - Mina drömmars stad

Då är det dags för mig att presentera bokserien som jag nämnde tidigare som min fantastiska lärare tipsade mig om! Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström är helt fantastiska böcker som börjar på 1860-talet och utspelar sig sedan över 100 år på underbara Södermalm. Vi får följa Henning och hans familj i arbetarklassen. Otroligt välskrivna och bra böcker! Fastnade direkt i första boken och det höll sig igenom hela serien. Måste ta och läsa om den snart!

DAGENS FILM

Grease

Nu kanske det är några som blir lite förvånade över att inte denna film är min absoluta favorit, men den är nära. John Travolta är som ni kanske vet min absoluta favorit, vilket han blev när jag såg denna film för första gången. Jag var ca 10 år och mamma lät mig se vår inspelade VHS-film. Efter det såg jag denna film varje dag i flera månader när jag kom hem från skolan. Jag älskar musiken, danserna, historien och alla underbara karaktärer! En riktigt klassiker som jag aldrig kan få nog av!

Min absoluta favoritscen i filmen!

DAGENS ARTIST

Madonna - Frozen

På frågan om vilken musikvideo som jag tycker allra mest om har jag alltid svarat Madonnas Frozen. Den är så otroligt mäktig och låter är riktigt fin! Låten kom när jag var 11 år gammal och det är nog den video som jag minns bäst sen den perioden. Madonna är en otroligt duktig artist, men jag gillar hennes gamla låtar bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!