Dagens lucka: 4

DAGENS BOK


Tillsammans-triologin av Denise Rudberg

Dagens bok är idag tre böcker, nämligen triologin Tillsammans. Vi får i dessa böcker följa Therese, Alexander och Jacob som lär känna varandra när alla tre en sommar ska vara med i en teveinspelning av ett matlagningsprogram hemma hos Jacobs mamma. När det inte längre blir någon inspelning åker de tre ut på andra äventyr och blir bästa vänner. Det väntas mycket kärlek och spänning och inte minst jobbiga familjesituationer där de tre hjälper och stöttar varandra. Jag har inte läst något annat av Denise Rudberg varken innan eller efter dessa, men jag tycker att dessa är otroligt bra ungdomsböcker, speciellt den första och tredje boken. Jag sträckläste dem på ett par timmar, vilket inte händer så ofta annars.

DAGENS FILM

Never been kissed

Dagens film är kanske inte en av de 24 bästa filmer jag vet, men jag tycker verkligen om den! Det är faktiskt den första filmen i denna genre som jag kommer ihåg och som jag fullkomligt älskade från första stund. Den släpptes 1999 när jag var 13 år och jag minns att jag efter att ha sett den på bio bokade biljetter till nästa föreställning direkt som var ett par dagar senare. (Jag kommer från ett litet ställe där en film bara visas vid tre tillfällen på en vecka.) Drew Barrymore tyckte jag om redan innan, men efter denna film fullkomligt älskade jag henne. Hon gör rollen som den töntiga journalisten Josie Geller otroligt bra. I denna filmen fick jag också upp ögonen för den otroligt snygga läraren Michael Vartan. Åh, vad kär jag var i honom efter den här filmen! Jag tror det var hans ögon och lilla gropen i hakan som gjorde det. Precis som med John Travolta har dessa attribut alltid fått mig att trilla dit ;)

Slutscenen i filmen är så otroligt fin och är precis som jag förväntar mig av en film som denna. Har du inte sett filmen så kolla INTE på detta klipp som visar slutscenen. Ni andra, njut av filmens sista minutrar!

Så fint!

DAGENS ARTIST

Björk - It´s Oh So Quiet

Underbara Björk! Är hon inte en av världens coolaste?! Sedan jag hörde henne för första gången har jag fullkomligt älskat hennes stil och låtar och har många gånger lyssnat på hennes skivor här hemma. Jag gillar rösten och stilen och hon upphör aldrig att överraska! Både hennes videor och hennes outfits är minst sagt annorlunda! Denna videon är dock inte en av de videor som är så annorlunda, men låten är fantastisk och jag blir så glad av den!
Vem har inte sett och hört diskussionerna om denna klänning. Många tyckte den var fruktansvärd, men jag tycker den var riktigt cool på henne!

Det är bara Björk som uppträder i en sådan här outfit. Vissa kanske protesterar och säger att det likaväl skulle kunna vara Lady Gaga, men då brukar det vara mindre färger och även lite mindre tyg.

Även Björk kommer dyka upp igen i denna kalender lite längre fram! Bara en liten hint ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!