Dagens lucka: 9

DAGENS BOK


I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell

Jag skriver om boken, men raderar det igen. Idag är ingen bra dag att skriva om den här boken. Hade egentligen tänkt ha med den en dag längre fram, men så såg jag att filmen gick på tv ikväll och det plus en annan sak gjorde att jag ändå ville ha in den idag. Boken handlar om Jenna som är 13 år. Hennes mamma är döende. I cancer. Förbannade #&%! skit sjukdom!

Jag läste boken bara ett litet tag efter att min fina fina mormor dött av sjukdomen, 61 år gammal. Farmor dog några år innan dess av samma jäkla sjukdom, 57 år gammal. Jag vet inte hur många gånger jag fick lägga ifrån mig boken. Den berörde mig verkligen! Ännu värre var det att se filmen. Jag och min kompis var ensamma i biografen och det var nog tur med tanke på hur mycket vi båda grät. Det är en ungdomsbok, men jag kan ändå rekommendera den till alla åldrar. Thydell försöker skriva så att man kan se ljuset i allt det mörka, Jenna är en otroligt stark tjej! Men jag klarar inte att skriva mer om den... inte idag i alla fall...

DAGENS FILM


Simply Irresistible

Idag har jag valt ut en otroligt "töntig tjejfilm" och jag säger inte att det är en av väldens bästa filmer, men jag fullkomligt ÄLSKAR att se på den här filmen! Mamma köpte den på VHS när den kom ut 1999 och jag vet inte hur många gånger efter det som vi har sett filmen. Amanda äger en restaurang dit stamgästerna bara kommer för att de tycker synd om henne, maten är inget vidare. Men en dag händer något som gör att hon får sin matlagning att bli magisk. De känslor hon har när hon gör maten får hennes gäster när de äter den. Det är en romantisk varm film fylld med magi. Åh, om jag ändå kunde få tag på den här filmen på dvd! "Kommande" står det på CDON, så förhoppningsvis blir det ett nysläpp på den :)

DAGENS ARTIST

Adele - Rolling in the deep

Har inte Adele en fantastisk röst! Jag verkligen älskar både hennes röst och hennes stil. Tycker att det är imponerande att hon bara är 23 år. Lika gammal som min bror! Hennes skiva är med på min önskelista i år och skulle verkligen bli glad om jag fick den så att jag kunde höra fler av hennes låtar än de som spelas på radion. Bjuder på två låtar denna dag eftersom båda är helt fantastiska! Skulle gärna gå och lyssna live på henne om hon kommer till Sverige någon gång!

Adele - Chasing pavements

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!