Julgodisbak

Igår var jag och Emma på Skansen. Vi började med att titta till alla djuren. Älskar verkligen att gå runt där och titta, blir som ett litet barn på nytt! Efteråt gick vi och tittade in julmarknaden vilket alltid är lika mysigt. Vi provsmakade syltar och marmelader, ostar, korvar, must och glögg, brända mandlar osv. Vi tittade på alla fina handgjorda saker som såldes och vi båda sa att nästa år, då ska vi minsann handla. Vi båda är nämligen studenter så plånboken är lite tom nu eftersom det snart är jul, men vi båda tar examen i januari så förhoppningsvis har vi jobb till nästa år och har råd att köpa något av allt det fina som säljs! Jag köpte bara en liten julklapp, men vad vill jag inte berätta eftersom den personen kanske läser här emellanåt. Alltså gick vi mest runt och njöt av mysfaktorn och de underbara dofterna!
Jag hade kameran med igår, men tog inte ett enda kort. Den här bilden tog jag dagens datum för 1 år sedan när jag var på Skansens julmarknad. Det var betydligt kallare då och mer snö! JAG LÄNGTAR EFTER SNÖN!

När vi kände oss klara där åkte vi hem till mig och åt lunch, startade brasan som brann hela dagen sen och började göra julgodis. Vi hann ännu mer i år än förra året! Det blev så mycket gott som vi satt och provsmakade till en film senare på kvällen. Tyvärr var inte Matilda hemma i år och kunde vara med på vår tradition men hon kommer nog hit på torsdag och bakar ut resten av pepparkaksdegen och gör lite till godis :) Det är tredje året i rad vi gör julgodis och pepparkakor hemma hos mig. En mysig tradition har det blivit tycker jag!
Årets resultat av julbaket!
- Julkyssar med rom
- Snöbollar
- Pepparkakor
- Vit chokladtryffel rullad i digestive
- Rocky road
- Skumtomtefudge
- Chokladtryffel med Baileys
- Lakritsfudge med citron och flingsalt
- Wienernougat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!