Läst 4:e kvartalet 2011

Då är det åter dags för en kvartalsrapport. Har hunnit med ett par böcker mer än jag först trott med tanke på hur mycket plugg och jobb jag haft, men jag hoppas det blir ännu fler 2012 nu när jag bara ska jobba och bara ha någon omtenta då och då. Här är i alla fall vad jag läsa oktober till december:
Läst fjärde kvartalet 2011:

181011 Susanna Alakoski - Svinalängorna

231011 Agatha Christie - En flicka kom till bagdad

311011 Kathryn Stockett - Niceville

071111 Isabella Löwengrip - Egoboost!

101111 Stephen King - Varsel

181111 Anders De La Motte - Geim

271111 Alexander McCall Smith - Damernas detektivbyrå

301111Amanda Svensson - Välkommen till den här världen

071211 Charles Dickens - En spökhistoria vid jul

271211 Rachel Ward - Döden i dina ögon

 

Totalt läst: 10
Antal sidor: ca 2900

Antal böcker på engelska: 0
Antal ungdomsböcker: 3
Antal biografier: 1
Antal deckare: 2
Antal skräck: 1
Antal tyngre böcker: 1
Antal "klassiker": 2
Antal böcker med övernaturliga inslag: 3

Författarnationaliteter: England 4, Sverige 4, USA 2

Kvartalets bästa: Niceville var en bok helt i min smak! Klassar sig till och med in på min lista över favoriter!
Kvartalets sämsta: En flicka kom till Bagdad var jag riktigt besviken på. Kommer nog inte läsa Agatha Christie på länge efter det här!
Kvartalets överraskning: Språket och sättet att skriva på i Välkommen till den här världen. Visste inte hur jag skulle reagera så gillade den inte alls från början, men när jag vande mig vid sättet började jag tycka om den!
Kvartalets besvikelse: Varsel. Tycker att filmen The Shining är fantastisk, men boken gillade jag inte alls. Blev för rörigt med de tre olika karaktärernas perspektiv. 
Kvartalets senast påbörjade men inte än utlästa: Hungerspelen av Suzanne Collins & Scar Tissue av Anthony Kiedis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!