Dagens lucka: 7

DAGENS BOK


Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón

Den här boken utspelar sig i Barcelona och börjar med att Daniel får följa med sin pappa till De bortglömda böckernas gravkrammare. Där får han välja ut en bok och efter att ha gått igenom alla gångar med böcker hittar han till slut den bok han vill ha: Vindens skugga av Julián Carax. När Daniel läst boken blir han väldigt nyfiken över vem Julián Carax är och boken kommer för alltid att följa honom. Det är något mystiskt med denna bok, men Daniel vet inte vad. Det verkar som om någon försöker få tag på alla Carax böcker och förstöra alla spår som finns av honom. Det är en otroligt spännande och välskriven bok. Det var lite motigt att komma in i den, men sen kunde jag inte släppa boken. Otroligt bra!
DAGENS FILM

Grinchen - julen är stulen

Den här filmen är ju för rolig! Jim Carrey spelar den fula, elaka Grinchen som hatar julen och kommer på en plan hur han ska förstöra julen för alla invånarna i staden Whoville som älskar julen och firar den för fullt. Filmen är väldigt underhållande och jag längtar efter att se filmen igen!
En lite dålig bild men förra året var jag på Universal Studios i Hollywood och åkte runt och kollade bland inspelningsscenerna. Här är Whowille uppbyggt i sött rosa och vitt. Känns inte så juligt i verkligheten!

DAGENS ARTIST

Marina and the diamonds - I am not a robot

Dagens artist har jag ingen koll på alls egentligen, men jag gillar låten och hennes stil. Måste spana in andra låtar med henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!