100 frågor och svar!

Älskar ju listor och hittade denna på Malin The Writers blogg. Många frågor blev det!

1. Hur gammal är du om fem år? 30… Helt galet! Måste hinna med massvis innan dess!

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min hund Ninja och medpassagerarna på flygplanet hem från Moskva.

3. Hur lång är du? 170 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Svindlande höjder

5. Vem ringde du senast? Joakim

6. Vem ringde dig senast? Mamma

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? ”Oki! Skönt att resan gick bra. Ninja väntar på dig, hehe. Kram!” Från Matilda som passade Ninja när jag var i Moskva nu.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms!

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta

10. När såg du senast din mamma? 1 månad sedan

11. Vilken ögonfärg har du? Bruna

12. När vaknade du i dag? Svensk tid 4.30 för att ta mig till flygplatsen. Och kunde inte sova under natten heller så nu är jag lite trött…

13. Vilken är din favoritjulsång? All I want for christmas

14. Vilken är din favoritplats? Just nu antagligen i soffhörnan, eftersom jag sitter här hela tiden. Till och med sover här de flesta kvällar.

15. Vilken plats föredrar du minst? Mammas och pappas källare.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Skulle kunna tänka mig att vi bor i ett annat land för en tid då, om inte det sker innan dess.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Inget jag minns. Är mer skrämd av mig nu än när jag var liten. Fast jag hade i o f s alltid lampan tänd.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? ”Oraaaannch” när vi spelade När då då i helgen.

19. Hur stor är din säng? Bara min sida, eller hela sängen? Brukar ta Jockes del också så jag får väl säga 70 cm +

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med tanke på att jag alltid fryser så har jag pyjamasbyxor/shorts och linne/t-shirt.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 2

23. Hur många landskap har du bott i? 3: Småland (19 år), Östergötland (4 år) och nu Södermanland (2 år).

24. Vilka städer har du bott i? Skeppshult, Linköping och nu Stockholm. (Även i Wien en sommar, och Jocke bor ju i Moskva nu så jag får ju snart räkna med det också eftersom vi har lägenhet där.)

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Raggstrumpor på hösten/vintern och barfota på sommaren.

26. Är du social? Njae, ja i vissa situationer och nej i andra.

27. Vilken är din favoritglass? Tantglass: Ägglikör och Punschrussin

28. Vilken är din favoritefterrätt? Creme brule på delad första plats med fruktsallad.

29. Tycker du om kinamat? Absolut! Älskar det!

30. Tycker du om kaffe? Usch nej!

31. Vad dricker du till frukost? Varierat: Te, vatten, juice, hemmagjord rabarbersaft eller mjölk.

32. Sover du på någon särskild sida? Höger

33. Kan du spela poker? Nej, jag är riktigt dålig på det! Men jag kan säkert lära mig.

34. Tycker du om att mysa/kela? Självklart!

35. Är du en beroendemänniska? Beror vad de gäller. Kan bli beroende av vissa saker i perioder. Någon viss musik, film eller mat. Men jag är ganska självständig och trivs med mig själv nu för tiden så jag är inte så beroende av att ha andra tätt inpå mig hela tiden, vilket jag var tidigare.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? En av mammas vänner. Sen vet jag också att Marie Serneholt fyller samma dag som jag.

37. Vill du ha barn? Haha, dum fråga! Absolut vill jag det!

38. Kan du några andra språk än svenska? engelska och tyska, men inte så värst bra.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, för snart exakt 4 år sedan.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Uppvärmd bassäng!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Böcker och filmer har det väl blivit mest (och helst) på. Men även gå ut och äta, gå på bio, konserter eller liknande med mina vänner.

42. Äger du dyrbara smycken? För mig är de dyrbara eftersom jag fått ärva dem av dem som jag tyckt mycket om, men det är inget som jag vågar förvara hemma tyvärr så det blir aldrig använt.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Ensam mamma söker kanske.

44. Kan du rulla med tungan? Hur då?

45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj, svårt. Kommer inte på någon speciell! Möjligtvis min lillebror som är ganska tyst ofta, men ibland kan han fälla världens kommentarer!

46. Sover du med gosedjur? Nej, men min gamla rosa pantern-nalle sitter på sängbordet bakom sängen i alla fall.

47. Vad har du för ringsignal? Mikrofonkåt med September

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej, bara mina första skor.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Har på mig min mysiga, varma Blåklädertröja i fleece som jag fick av Jockes morfar för två jular sedan. Älskar den och går runt med den jämt när jag är frusen!

50. Flirtar du mycket? Nej, jag är nog väldigt dålig på det! Har alltid varit för blyg. Lyckades fånga min älskling ändå tack och lov haha!

51. Kan du byta olja på bilen? Nej, jag är inte så händig med sådant. Men jag kan fylla på allt i alla fall!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, faktiskt inte. Men det har varit nära flera gånger. Däremot kan jag inte räkna hur många parkeringsböter jag fått…

53. Vilken var den senaste boken du läste? Niceville läste jag ut inatt. En av de bästa böcker jag någonsin läst! Nu läser jag Varsel av Stephen King.

54. Läser du dagstidningen? Nej, hinner tyvärr inte! Hade DN i ett par år tidigare, men han knappt aldrig läsa. Har dock funderat på att bara skaffa helgprenumeration på den för de är ändå de bästa av veckans tidningar och då har jag mer tid.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja. Isabellas, Veckorevyn, Egoboost Magazine, Allt om bröllop och Kors & Tvärs. Har blivit en del, men jag startade två nya provprenumerationer när jag avslutade Topp Hälsa och Iform.

56. Dansar du i bilen? I bilen? Nej, men jag sjunger för full hals!

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? The Voice tror jag faktiskt.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vad vi ska göra för utflykter nu när vi åker till Karibien om 1,5 vecka.

59. När var du i kyrkan senast? Det var för längesedan… Jag skäms! Var nog senast förra julen konstigt nog. Är lite rädd för att leta efter en ny kyrka här uppe i Stockholm eftersom min kyrka hemhemma ligger mig så varmt om hjärtat!

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Kerstin Palm som var vår SO-lärare och Magnus Nydén som vi hade i Svenska. Underbara lärare! (Även om Magnus kastade ut mig ur klassrummet en gång och lät mig sitta i hans arbetsrum och skriva som straff haha!)

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? 5 dagar när jag och Emelie var på cykelsemester för många år sedan och cyklade från Halmstad till Helsingborg, över till Helsingör och hem igen. Fantastiska dagar! Skulle gärna göra om det igen!

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Extra speciellt kan man se på olika sätt. Joakim tar alltid med mig på en massa spännande och fantastiska saker. Men mamma och pappa hjälpte mig otroligt mycket förra veckan, så det var extra speciellt för mig med. Det får bli de tre!

63. Vad lyssnar du på just nu? Rösterna från Mysteriet på Greveholm som jag har på i bakgrunden :)

64. Har du varit med i tidningen? Ja, i lokaltidningen ett par gånger och även framsidan av Expressen en gång när jag och mormor köade in till Ge-Kås haha!

65. Vad är det konstigaste du ätit? Jag äter inget konstigt. Är för känslig för det! Vissa kanske skulle säga att sniglar är konstigt, men det tyckte jag till och med var gott!

66. Vem såg dig naken senast? Haha, va?! Ja, vem borde det vara?

67. Vad är det för färg på din tandborste? Oj, jag minns inte. Rosa och vit här hemma och blå i Moskva tror jag.

68. Hur imponerar man på dig? Om man tydligt, men inte överdrivet, visar att man brinner för något och är engagerad, samt är duktig på det man gör!

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Det brukade vara mormor… Nu gråter jag in i pälsen på Ninja om det är jobbigt istället. Joakim brukar också få stå ut med en hel del!

70. Har du någon piercing? Bara öronen.

71. Din största vinst? Att jag träffade Joakim för 6 år sedan.

72. Civilstånd? Förlovad sedan 4 år tillbaka!

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Dayviews, hotmail, blogg.se, Bloglovin, Facebook, Twitter m.fl.

74. Är du fåfäng? Nej, det tror jag verkligen inte att jag är!

75. Ångrar du någonting du gjort? Jag tror inte att jag ångrar så mycket jag har gjort, men däremot ångrar jag ganska mycket som jag INTE har gjort!

76. Hur gammal är din pappa? Han fyllde 50 för ett par veckor sedan.

77. Vilket är ditt drömjobb? Hitta något jag verkligen brinner för och åka runt och föreläsa. Möjligtvis skriva om det. Konstigt va med tanke på att jag först pluggat 4 år till lärare och snart är färdig med ekonomiprogrammet. Jag tycker om det jag gör nu, men det jag drömmer om måste man skaffa sig erfarenheter till, så förhoppningsvis når jag drömmen när jag blir lite äldre och visare ;)

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Ja, allt från små till stora saker. Har länge drömt om att åka till Australien och Nya Zeeland.

Men jag har i ½ års tid velat sätta mig på tåget helt ensam och åka någonstans i Sverige som jag aldrig varit förut och där jag inte känner någon, checka in på ett hotell, äta god mat, ligga i sängen och läsa en härlig bok, njuta av en lång och härlig hotellfrukost, gå runt och shoppa, spana in staden och bara vara för mig själv och njuta en hel helg. Gärna göra någon ansiktsbehandling också eller liknande. Vad jag önskar att jag hade råd till detta!

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv? 3 marsvin (Rexie, Texas & Sheltie), massvis med akvariegrodor (som alla hetat Maggan efter mormor), hunden Alba (som dog förra julen 16 år gammal) och min älskade Golden Ninja (som snart är 4 år nu).

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?

* Jag sökte in till Dansgymnasium och kom in men bytte program för att jag inte ville flytta ifrån mamma och pappa och inte orkade pendla. Valde mitt andrahandsval estetisk musik istället, men ångrade mig i sista sekund och läste till slut Samhäll-Kultur, vilket blev riktigt bra!

* Som projektarbete i gymnasiet skrev jag två låtar som jag spelade in på en skiva. Från början hade jag tänkt skriva manus till en julkalender eftersom jag tyckte att de senaste årens kalendrar hade varit så katastrofala.

* Sångaren i Eskobar kom fram till mig på en spelning för många år sedan och frågade om han inte kunde få en kram av mig. Borde det inte vara tvärtom? Men jag var lycklig! Sedan har jag The Baseball Diggers handduk här hemma från deras spelning på Gröna Lund förra året. Tyvärr har hans hårsprejsdoft försvunnit nu ;)

81. Svär du ofta? Njae, det vill jag inte påstå. Men är jag upprörd så kan det bli en del tyvärr.

82. Sverige när det är som bäst? Oj, vad ska man välja?! Blir nog en varm sommardag ute i Stockholms skärgård.

83. Kan du åka slalom? Jag är lite feg, men jag kommer ju neråt i alla fall. Alltid lite nervös de första åken, men sen går det bättre och bättre. Längtar efter att åka igen!

84. Vad har du ätit i dag? Äcklig flygplansmat…

85. Vad har du för utbildning? Ekonomiassistentutbildning från PWC, 4 års lärarutbildning (slutförde den inte) och nu om 2,5 månad ekonomikandidatexamen.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Armarna kanske haha!

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Näsan

88. Vilken är din bästa egenskap? Bryr mig om andra

89. Vilken är din sämsta egenskap? Att jag bryr mig alldeles för mycket om andra och för lite om mig själv.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Jesus och efter att på kort tid sett Jane Eyre & Svindlande höjder även systrarna Brontë

91. Saknar du något? Egentligen inte, men självklart finns det alltid något mer man vill ha. Saknar snarare någon.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Absolut, jag är mycket för att fira. Både födelsedagar och namnsdagar. Det är så att alla någon gång då och då får känna sig lite extra speciella.

93. Vad gör dig ledsen? Gråter oftare för att jag är glad än för att jag är ledsen. Är inte ledsen så ofta. Det skulle vara när jag saknar vissa personer.

94. Vad gör dig glad? Mina vänner, min familj och mitt hjärta!

95. Har du varit gift eller förlovad? Jag är förlovad och drömmer om att gifta mig!

96. Vad ska du göra i helgen? Många dagar kvar känns det som, men antagligen gå och titta på Tintin med mina vänner. Ska även försöka komma igång med C-uppsatsen och vara ute i trädgården och räfsa löv.

97. Vad är det knasigaste du gjort? Haha, om jag hade frågat mina vänner så hade jag nog fått en hel lista med förslag. Kan tyvärr inte komma på den knasigaste… Kanske när jag sov på en bänk på Köpenhamns central bland uteliggarna och knarkarna efter att ha varit på en spelning i Danmark. Emma var så rädd så hon vågade inte sova utan vaktade mig hela natten och sov istället gott på tåget hem.

98. Vad har du för laster? Att jag köper på tok för mycket böcker fast jag har ont om pengar och hela bokhylleväggen fylld med olästa böcker. Men jag har blivit duktigare och har till och med rensat ut böcker och lagt upp som annons på Blocket nu!

99. Vem är din förebild? Min mormor!

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Läsa igenom svaren och se så jag inte missat något och sen slösurfa lite innan det är dags att sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!