1:a advent

Vad fort tiden går, redan första advent! Eftersom jag kom hem från min semester i början av veckan har jag inte hunnit fixa något innan så i igår putsade jag alla fönster på övervåningen, tvättade och hängde upp julgardiner i ett par av mina fönster, satte upp alla adventsljusstakar och stjärnor och bakade lussekatter. Älskar att göra julfint så det har varit så roligt! På kvällen kom en av mina bästa vänner hit och provsmakade bullarna och drack glögg med mig innan vi åkte in till stan för att gå på bio. Så mysigt!

Idag har jag mest tagit det lugnt och bara njutit. Pluggade en del på eftermiddagen, men det var helt okej faktiskt. Startade igång bastun här nu ikväll, helt underbart! Vi startade en tradition när vi flyttade in i huset i oktober förra hösten att vi satt i bastun varje söndag kväll. Nu jobbar pojkvännen i Moskva, men varför ska det hindra mina traditioner. Nej, nu blir det bastu själv varje söndag här igen :)

Har ni sett en sådan här gran tidigare? Mammas mormor och mammas farmor samt min mormor hade en sådan här när jag var liten och jag tyckte att de var så otroligt fula! Jag kallade den för cykelslangsgranen, även om det inte är en cykelslang utan något annat. Hur som helst så när mammas mormor eller min mormor dog så fick jag den här. (Minns inte vem utav dem det var, vet att min moster fick den andra.) Tycker fortfarande att den är ful, men den har barndomsminnen med sig så nu vill jag ha den uppe. Detta är andra året, men förhoppningsvis kommer den hänga med länge till. Den är ju verkligen annorlunda i alla fall och nu skulle jag inte vilja vara utan den!


Plattan den står på är hemsk, men i år kom jag på idén med att ha de underbara klapparna från min hemliga tomte på den för att göra den fin. Det var nämligen så att jag hade dem i en äppelkorg på golvet från början men första kvällen ser jag Ninja (min hund) gå fram till den, trycka ner nosen och ta upp ett paket och går iväg med den. Hann hindra henne från att öppna paketet i alla fall. Tänk vad ledsen jag hade blivit om jag kommit hem från skolan eller jobbet någon dag och hon öppnat alla mina fina klappar. Nej, här gällde det att rädda dem! Nu är de placerade på granen i matrummet så oavsett om jag går till sovrummet, köket, mitt kontor, toaletten eller tv-rummet så ser jag mina fina fina klappar! (Att flytta dem hit gav mig också en anledning till att ta och titta och känna lite till på dem också måste jag erkänna haha :) ) De tre små tomtarna som brukar stå på skivan sitter nu på klapparna och vaktar dem från Ninja så de är extra trygga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!