Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet

Igår kväll var det återigen dags för ett biobesök med Matilda och Emma. Nu var det dags för Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet. Vi blev väldigt besvikna i veckan när vi skulle boka biljetterna då vi upptäckte att om man vill se den med engelska röster kan man bara se den i 3D. Väldigt dåligt av SF tycker jag! Det är häftigt att de lyckas göra filmer i 3D, men jag tycker att det är ansträngande för ögonen. Efter bion var mitt ena öga rött! Filmens orginalspråk är ju engelska och då borde den finnas i 2D också, eftersom inte alla kan se 3D! Nej nej, för att få se den i 2D måste man se den dubbad!
Trots att mina ögon blev irriterade av filmen och jag fick blunda ibland för att sen kunna få tillbaka fokus så tyckte jag att det var en riktigt bra biokväll! Hade hört att filmen skulle vara väldigt bra och actionfylld. Visst, filmen innehöll ganska mycket action, i alla fall i slutet, vilket man tydligt ser i trailern.
Det jag tyckte bäst om i filmen var att den var så rolig! Det var många många gånger jag skrattade så jag grät! Kapten Haddock, som tror att han ska dö när han nyktrar till, och Dupontarna, som är trögare än några andra och inte förstår något fast en man erkänner att det är han som är en tjuv, är ju underbara!
Filmen var välgjord, hade en spännande handling och var riktigt underhållande. Den var faktiskt bättre än vad jag förväntat mig så kan starkt rekommendera er till att se den! MEN, återigen säger jag det. Kan det inte göras någon film som inte måste sluta så att det känns som om det kommer en uppföljare?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!