Höstmys

Jag är så otroligt trött hela tiden just nu! Försover mig på morgonen, sover någon timme mitt på dagen och somnar i soffan tidigt på kvällen. Måste vara det hemska höstvädret som gör mig sådan här! Jag ska inte klaga, jag tror verkligen att jag behöver ta igen alla dess timmars sömn sedan mina fyra år med sömnproblem så jag tänker inte klaga.
Jag tror många ser hösten som en tid med bara regn och rusk och att man blir nedstämd av det. För mig har det de senaste åren snarare blivit en tid för lugn. När jag stiger upp på morgonen och det fortfarande är mörkt ute blir jag helt lycklig. Jag går runt och tänder levande ljus och sätter mig i soffan med min frukost och en bra bok och bara njuter ett tag innan jag åker iväg till skolan eller jobbet. Jag bryr mig inte heller om att det nästan är mörkt när jag kommer hem igen. Då tänder jag bara ljusen igen, eller kanske till och med brasan, och sätter mig ner och kopplar av. Det är helt fantastiskt och något jag är i stort behov av. På våren och sommaren vill man bara vara ute och göra så mycket som möjligt för att ta vara på vår varma del av året, och julen blir ofta stressig, även om man så gärna bara vill koppla av. Nej, hösten behövs och den är underbar!
Rotade i skåpen i helgen och hittade en massa saker att göra detta fina ljusarrangemang med. Det lyser på mitt vardagsrumsbord varje morgon och varje kväll just nu. Jag verkligen älskar levande ljus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!