Läst 2:a kvartalet 2011

Dags för en rapport om vad jag hunnit läsa de senaste tre månaderna. Är några dagar kvar av juni, men nu kommer jag nog inte hinna bli klar med någon mer så får passa på att dela med mig av den här nu innan jag åker iväg till jobbet. Som jag skrev förra gången så hittade jag den på Pocketlovers blogg och tyckte den var otroligt rolig.
Läst andra kvartalet 2011:

080411 Kazuo Ishiguro - Never let me go

190511 Roald Dahl - Matilda

220511 Lauren Kate - Fallen

060611 Markus Zusak - Boktjuven

080611 Stephenie Meyer - Om jag kunde drömma

120611 Stephenie Meyer - När jag hör din röst

190611 Stephenie Meyer - Ljudet av ditt hjärta

250611 Stephenie Meyer - Så länge vi båda andas

220611 Elizabeth Gilbert - Lyckan, kärleken och meningen med livet

Totalt läst: 9
Antal sidor: ca 3900

Antal böcker på engelska: 3
Antal novellsamlingar: 0
Antal ungdomsböcker: 6
Antal faktaböcker: 0
Antal biografier: 1
Antal deckare: 0
Antal skräck: 0
Antal tyngre böcker: 1
Antal "klassiker": 1
Antal böcker med övernaturliga inslag: 5

Författarnationaliteter: Australien 1, England 1, Norge 1, USA 6

Kvartalets bästa: Twilight-serien, alltid lika bra, men Boktjuven var också fantastisk och värd en 5:a
Kvartalets sämsta: Lyckan, kärleken och meningen med livet, mycket besviken på den boken, men bara för att jag var i fel målgrupp. Tror att jag hade tyckt om den om jag var äldre.
Kvartalets överraskning: Boktjuven. Är otroligt trött på böcker och filmer om andra världskriget men det här kändes ändå som något nytt och jag var helt tagen bara någon sida in i boken.
Kvartalets besvikelse: Lyckan, kärleken och meningen med livet. Hade verkligen trott att det var en bok som jag skulle tycka om, men som sagt så tror jag att målgruppen är äldre än jag själv.
Kvartalets senast påbörjade men inte än utlästa: En dag av David Nicholls

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!