Den lilla prinsessan

Min statistik idag jämfört med andra dagar i veckan har varit en aning högre (även om det inte är så många), vilket jag tror beror på att ni förväntar er ett inlägg om den lilla prinsessans födelse. Självklart ska jag kommentera det!

6.55 vaknade jag idag helt av mig själv och jag gjorde något jag aldrig brukar göra annars. Titta på min mobil. Både på twitter, facebook och aftonbladet meddelades jag att prins Daniel skulle hålla en presskonferens kl 7. Det är inte ofta jag flyger upp så fort ur sängen.

Nyheten från hovets hemsida
Satt framför tv:n och åt frukost och tittade och måste säga att jag självklart storgrät efter nyheten om vår nya lilla prinsessa. Daniel hanterade pressen otroligt bra och det syntes verkligen hur berörd han var av detta! Stor lycka för den lilla familjen nu!

Jag trodde jag skulle få känna av pulsen i stan efter födseln med tanke på att jag jobbar så nära slottet. Tyvärr är jag hemma sjuk idag, men har jobbat hemifrån och suttit i möte hela dagen. Men jag har inte följt det här alls på samma sätt som förlovningen och bröllopet. Först ikväll har jag suttit och läst bloggar, tidningar och självklart tittat på det extrainsatta programmet på kanal 7 ikväll. Men jag hörde faktiskt de 42 salutskotten hela vägen hem, 5 kilometer bort!
Första bilden på familjen togs av hovet och presenterades på Kungahusets facebooksida

Prins Daniel ska ha en stor eloge för att han informerade oss redan 2,5 timme efter förlossningen och gjorde det på ett så snyggt sätt. Sen tycker jag att det är otroligt kul att hovet själva tog första bilden på nya lilla familjen och publicerade den på facebook. Nu behöver inte tidningarna jaga dem på samma sätt om första bilden. Otroligt modern kungafamilj har vi som använder facebook på detta sätt! Stort grattis till Kronprinsessan och Prinsen för deras lilla Prinsessa! Hoppas ni får njuta ordentligt i lugn och ro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!