Extremt högt och otroligt nära


I söndags när jag kände mig frisk efter förra veckans feber hade jag tröttnat på att sitta hemma och åkte därför iväg och gick på bio under dagen. Det blev Extremt högt och otroligt nära med bland annat Tom Hanks, Sandra Bullock och Max von Sydow. Visste inte så mycket om filmen, men gillar Tom Hanks så jag chansade, vilket visade sig vara ett bra val.

Filmen handlar om Oscar, 10 år, som förlorar sin pappa 11 september. Han och hans pappa stod varandra väldigt nära och förlusten blir enorm. En dag när han är i sin pappas klädkammare hittar han ett kuvert med en nyckel. Han är säker på att hans pappa ville att han skulle hitta låset där nyckeln passar. Han har en ledtråd: Black. Detta gör att han letar upp alla med namnet Black som bor i New York och gör ett system för att hinna träffa alla tills han hittar låset.

Filmen är otroligt varm, sorglig och vacker. I början kan den uppfattas som lite seg, men det tar inte lång tid innan man kommer in i den och när filmen var slut satt jag kvar en stund för att tårarna skulle hinna sluta rinna och för att bara ta in filmen. Kan verkligen rekommendera er att se filmen! Själv gick jag hem och beställde boken som är skriven av Jonathan Safran Foer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!