Helgens date

I helgen hade jag bokat in en date. Med mig själv! Sedan jag började jobba har jag inte haft någon ork till att hitta på något speciellt på vardagskvällarna. Det har på sin höjd blivit något biobesök. Helgerna har varit fullbokade med att antingen umgås med mina fina vänner eller hälsa på hos den ena eller den andra. Jag har inte riktigt hunnit ta hand om mig själv, vilket ju faktiskt var mitt ena nyårslöfte att jag skulle bli bättre på.

I fredags efter jobbet åkte jag därför hem, lagade lite mat och bäddade ner mig i soffan och läste bok och tittade på film. Detta är i och för sig något som jag gör väldigt ofta, men det var en helt annan känsla av att veta att jag dagen därpå inte hade några måsten! Senare på kvällen startade jag även bastun som jag satt och kopplade av i ett tag. Helt underbart!

På lördagen fixade jag till en riktig lyxfrukost med värmda frallor och gott te som jag satte mig i soffan för att avnjuta under tiden jag läste en bok, fortfarande i pyjamas. Framåt lunch gjorde jag mig i ordning och åkte ut till Heron City och åt lunch innan jag åkte till Skärholmen. Inne i köpcentret var det denna dag en talangtävling med Niclas Wahlgren som konferencier och bland annat Andreas Weise i juryn. Stod och lyssnade på det en liten stund och blev så otroligt imponerad över vilka talanger som finns! Det var bland annat en fjortonårig tjej som hade en helt fantastisk röst! Tyvärr hann jag inte lyssna på det så länge för jag skulle gå på teater. Jag har, som jag skrev i inlägget nedan, varit och tittat på Barnen ifrån Frostmofjället. Ja, helt själv! Och den var helt fantastisk!

Efteråt åkte jag hem, tog ut Ninja en runda och parkerade mig sedan i soffan för resten av kvällen. Hade skurit upp en massa olika meloner och ananas, hade vindruvor, kex, ostar och marmelad och en stor skål räkor som jag smaskade på till melodifestivalen. Helt fantastisk dag verkligen!

Söndagen fortsatte lika härligt. Jag hade tänkt att jag skulle ta en shoppingrunda, men när väl söndagen kom hade jag ingen lust med det längre utan åkte bara in en runda till stan för att handla mat till Ninja och så tog jag en fika på Gunnarssons. Efter lunch tog jag en långpromenad med Ninja i den underbara solen medans jag lyssnade på ljudbok. På eftermiddag sov jag ett par timmar i soffan (hur ofta brukar jag kunna tillåta mig själv det?!) och sen blev det tacos framför en bra film.

Det har varit en helt fantastisk helg och jag har kunnat koppla av fullständigt. Även om jag ofta vill ha andra runt omkring mig så trivs jag i mitt eget sällskap då och då och även om det kändes lite konstigt att gå på teater själv så var jag så nöjd att jag hade gjort det efteråt. Kommer definitivt att ha en sådan här helg snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!