Klassikersommar

Hos Lyrans noblesser är det dags för en utmaning som sträcker sig över sommaren och som går ut på att läsa 2-3 klassiker. Självklart är jag med på denna utmaning! Detta passar ju utmärkt då jag har flera olästa klassiker i bokhyllan som inte är lästa och eftersom det som såg dåligt ut i min första kvartalsrapport var just läsning av hyllvärmare. Jag har kollat igenom mina bokhyllor och plockat fram ett par alternativ. Har inte bestämt vilka det blir ännu. Får se vad jag är sugen på och hur många jag hinner med. Den enda jag är säker på att läsa ännu är Röda rummet av August Strindberg.

Andra böcker som är starka kandidater är:
- Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg
- Utvandrarna av Vilhelm Moberg
- Jane Eyre av Charlotte Brontë
- Jorden runt på 80 dagar av Jules Vernes
- Skattkammarön av Robert Luis Stevenson
- Sherlock Holmes av Sir Arthur Conan Doyle

Någon av dessa ni rekommenderar framför någon annan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!