Matchad


Originaltitel: Matched

Författare: Ally Condie

Land: USA

Sidor: 350

År: 2010

 

 

Baksidestext:

De bestämmer allt. Vem du ska ÄLSKA. Var du ska ARBETA. När du ska DÖ.

 

Vad händer om du blir kär i någon annan, i någon förbjuden, i någon som inte är din utvalda? När det rätta och det sanna ställs mot varandra – och du måste välja.

 

Omdöme:

Den här boken började så otroligt spännande och jag var helt fast i handlingen om Samfundet som bestämmer och styr över allting. Till och med när man ska dö bestämmer de. Tyvärr så blev jag ganska snart förbannad på boken och ville knappt fortsätta läsa den. Inte för att handlingen om Samfundet inte var spännande utan för att jag irriterade mig på huvudpersonen Cassia. Det kändes som om hennes matchning (den hon blir utvald att leva tillsammans med) var perfekt, vilket hon också tyckte från början. Men bara för att hon får se ett fotografi i ett par sekunder slås allt detta undan och hon blir otroligt jobbig enligt mig.

 

Boken har en otroligt bra story, men eftersom den blir en klyschig kärlekshistoria som tog uppmärksamheten från det som var intressant, måste jag säga att jag blev oerhört besviken. Men, en otroligt bra början så därför får den inte lägre betyg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!