NKOTBSB

Igår var jag på konsert på Malmö Arena. Det var NKOTBSB tour som äntligen kommit till Sverige! För er som inte hört det, New kids on the block och Backstreet boys har slagit sig samman för en turné och det kändes verkligen som once in a life time moment som jag absolut inte ville missa.

New kids on the block kan jag inte påstå att jag har speciellt bra koll på. De är ett par år för gamla för mig. Jag kan 2-3 av deras låtar. När jag var 12-13 år brukade jag få en massa kläder från min mormors arbetskamrats dotter som hon hade växt ur. Jag älskade det varje gång för det var bara en massa fina märkeskläder som knappt såg använda ut! I en av dessa påsar låg en t-shirt med just New kids on the block och jag hade ingen aning om vilka de var. Något år senare spelade jag och två kompisar in en skräckfilm där min karaktär skulle ligga mördad i ett badkar med en massa teaterblod. I filmen använder jag denna t-shirt som blev helt förstörd av "blodet". Det är mitt enda minne med denna grupp haha ;)

Backstreet boys å andra sidan blev jag förälskad i första gången jag hörde deras låt på en samlingsskiva jag hade köpt och jag gick och lyssnade på låten om och om igen i min freestyle. Bara det liksom! Snabbt fylldes väggarna med planscher från golv till tak, alla tidningar där de fanns med köptes och varje måndagskväll satt jag som klistrad framför Voxpop för att se om någon ny video skulle visas eller kanske bara en liten nyhet. Varenda skolarbete där det var fritt val gjordes om denna grupp. Jag var så kär i dem! Tyvärr tyckte mina föräldrar att jag var för ung för att gå på deras konserter så jag fick köpa livekonserter på VHS att titta på och drömma mig bort. När jag var 19 år kom de till Sverige igen och jag ringde min kompis som kom upp till mig i Linköping, som jag då bodde i, och vi körde sedan upp till Stockholm för att se dem i Globen. Kommer aldrig glömma denna lycka! Efter det har jag hunnit se dem ytterligare en gång. Jag skulle inte säga att de är mitt favoritband idag då min musiksmak ändrats något, men gammal kärlek rostar aldrig och de betyder fortfarande otroligt mycket för mig!

Konserten igår, den var helt fantastisk! De levererade verkligen och det var full fart från början till slut. Både jag och alla runt omkring blev som tonåringar igen och skrek och försökte nå fram till dem när de kom nära. Skillnaden från konserterna för 10 år sedan och igår är att fansen ändå är äldre och vet vart gränserna går, vilket gjorde att de vågade ta sig ut i publiken och tog till och med med sig några fans upp på scenen. Jag fick möjlighet att röra vid både Brian och AJ från Backstreet boys samt Donnie från New kids när de gick runt ute hos publiken. Senare fick jag chansen att ta både AJ och Jordan i handen. Trots att jag inte lyssnar på dem så mycket längre så kom alla minnen och känslor tillbaka så jag ska inte dölja att några tårar trängde sig fram hur fjantigt det än låter! Jag var så otroligt lycklig och efter konsertens slut kände jag mig så uppspelt så att jag inte kunde somna förrän långt fram på småtimmarna.

De kan sjunga fortfarande och de kan dansa. Publiken skriker, gråter och sträcker sig efter dem fortfarande, även om det är något färre antal i publiken än för tio år sedan. De sviker inte sina fans, och fansen sviker inte dem. Hela situationen och stämningen gör det till en fantastisk konsertupplevelse och jag längtar så efter att de ska komma tillbaka och göra en ny spelning i Sverige, för jag kommer absolut vara på plats igen!

Tänkte bjuda på ett litet bildregn för er som är intresserade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!