Bokutmaningsrapport - Q3

Här kommer en liten uppdatering hur jag ligger till i mina bokutmaningar efter kvartal 3:
 
Jag tycker fortfarande att det går väldigt bra, även om jag ligger lite efter i planeringen på vissa område. Jag är ändå otroligt nöjd! 46 böcker är hittills lästa i år, men jag har kvar 11 bokstäver i alfabetet. Ytterligare en har jag hunnit läsa nu i oktober och flera av bokstäverna håller jag på med så det ser bra ut. Precis som i tidigare rapporter visar jag bara den första boken på varje bokstav eftersom jag läst många böcker på vissa bokstäver.
 
Annesdatter Skomsvold, Kjersti - Ju fortare jag går, desto mindre är jag
Brontë, Emily - Svindlande höjder
Collins, Suzanne - Hungerspelen
Doyle, Sir Arthur Conan - Sherlock Holmes: A study in scarlet
E
F
Gerhardsen, Carin - Pepparkakshuset
Harkness, Deborah - Alla själars natt
I
Jägerfeld, Jenny - Hål i huvudet
Khemiri, Jonas Hassen - Invasion!
Läckberg, Camilla - Isprinsessan
Meyer, Stephenie - Twilight
N
Ohlsson, Sara - Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag
Pamuk, Orhan - Mitt namn är röd
Q
Rivera Letelier, Hernán - Filmberätterskan
Sten, Viveca - I de lugnaste vatten
Tranströmer, Tomas - Dikter och prosa 1954-2004
U
Vargas Llosa, Mario - Den stygga flickans rackartyg
Webster, Jean - Pappa Långben
X
Y
Zusak, Markus - Knockout
Å
Ä
Ö

Jag skulle även läsa 12 för mig nya författare, men nu har jag kommit upp i 24 nya författare. Är otroligt nöjd över detta. Följande författare har jag läst för första gången: 
 
Suzanne Collins
Viveca Sten
Kjersti Annesdatter Skomsvold
Albert Camus
Mario Vargas Llosa
Lionel Shriver
Orhan Pamuk
Tomas Tranströmer
Emily Brontë
Muriel Burbery
Sara Ohlsson
Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Mats Koppel
Eden Maguire
Ally Condie
Jenny Jägerfeld
Deborah Harkness
Sir Arthur Conan Doyle
Robert Louis Stevenson
Jean Webster
Melina Marchetta
Hernan Rivera Letelier
Helene Hanff
Johan Theorin
Lars Kepler
Jack Kerouac
Liv Strömquist
Magne Hovden
Anne Holt
Kristina Ohlsson
Mari Jungstedt
Camilla Läckberg
Carin Gerhardsen
Catharina Ingelman-Sundberg
 
Tyvärr har jag halkat efter en aning med hyllvärmarna som jag bara hunnit läsa ytterligare en bok av. Därav har jag nu 5 st kvar att läsa i år och borde koncentrera mig mer på detta kommande kvartalet. 
Albert Camus - Pesten
Lionel Shriver - Vi måste prata om Kevin
Orhan Pamuk - Mitt namn är röd
Linn Markstedt - Under min hud
Sir Arthur Conan Doyle - A study in scarlet
Robert Louis Stevenson - Skattkammarön
August Strindberg - Röda rummet
 
Av nobelpristagarna har jag fortfarande kvar en författare, men det känns inte omöjligt att hinna med på tre månader. 
Albert Camus – Pesten
Orhan Pamuk – Mitt namn är röd
Mario Vargas Llosa – Den stygga flickans rackartyg
Tomas Tranströmer - Dikter och prosa 1954-2004
 
Som jag skrev förra kvartelet har jag i triologiutmaningen hunnit läsa Hungerspels-triologin, men jag har nu också läst alla Beautiful-dead böckerna. Dock var dessa fyra böcker och inte tre, men jag räknar med det ändå. Pockettopplistan är det som jag fokuserat mest på detta kvartal och det ser nu ganska bra ut i jämförelse med innan, även om jag har en del böcker kvar. Jag har precis varit och lånat flera av dem på biblioteket så det kommer nog se ännu bättre ut efter denna månad. 
 
Klassikerutmaningen som jag hoppade på under sommaren slutade med fyra lästa klassiker. A study in scarlet och Skattkammarön som jag nämnde i förra rapporten men sedan också Pappa Långben av Jean Webster och På väg av Jack Kerouac. Utmaningen om serier som ska avslutas har jag tyvärr inte kommit vidare i alls så det behöver jag också lägga lite fokus på. Slutligen har jag även denna gång hoppat på Pocketlovers Tre på tre-utmaning och denna gång valde jag böcker som ska bli film. Dessa ska jag läsa nu under sista kvartalet. 
 
Nu gäller det att se vilka utmaningar jag lyckas slutföra innan årets slut. Det kommer bli tre spännande månader det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!